Annonce:

EU er nødt til at støtte syntetisk benzin, siger Renault

Renault-gruppens øverste direktør, Luca de Meo, mener, at europæisk bilindustri er bundet af regler, mens industrierne i Kina og USA får regeringernes hjælp.

I forbindelse med valget til Europa-Parlamentet denne sommer har Renault-gruppens øverste direktør, Luca de Meo, sendt et åbent brev til politikerne.

I det forsøger de Meo at kortlægge de udfordringer, som han mener den europæiske bilindustri står over for i disse dage.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Blandt andet frygter de Meo, der også er formand for en sammenslutning af europæiske bilproducenter kaldet ACEA, allerede er bagud, når det kommer til konkurrencen fra især Kina og USA.

Det skriver Reuters.

LÆS OGSÅ: Bilmærke fyrer chef og lukker næsten ned i Danmarkc

I de lande, mener de Meo, er regeringerne nemlig mere villige end de europæiske lande til at støtte bilindustriens udvikling.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Renault-chefen peger bl.a. på, at USA har givet skattemæssige fordele til bilmærker, der bygger elbiler i landet, mens europæiske bilproducenter pålægges flere og stadigt strengere miljøkrav.

Men det er ikke alt. For i sit brev til politikerne beder de Meo dem også om at støtte flere teknologier. De må ikke stirre sig blinde på elbiler med ledning.

Det er nødvendigt at støtte udviklingen af syntetisk benzin og brintbiler, som de Meo mener, kan blive en vigtig del af fremtidens transportbehov.

Renault-bossen gør det også klart, at han mener, at EU har reguleret de små og billigere biler ihjel, med stadigt strengere og flere krav, blandt andet til sikkerhed.

Læs mere efter annoncerne:

BETALER DU FOR MEGET I BILFORSIKRING?

Det er dumt at betale for meget! Indtast din nummerplade herunder og se tilbud:


Læs mere herunder:

LÆS OGSÅ: Elbilen er IKKE Guds gave til nogen, mener Lene

Til sidst gør Luca de Meo det klart, at EU bør lave om på reglerne, så det bliver lettere for de europæiske bilproducenter at arbejde sammen og dermed klare sig bedre mod konkurrenterne.

På trods af de nuværende regler, som Renault altså mener er for stramme, er det lykkedes mærket at få et samarbejde om nye forbrændingsmotorer op at stå.

Projektet vil skabe flere fabrikker og arbejdspladser. Ligesom det vil kunne betyde 3 millioner nye forbrændingsmotorer om året – også til andre end Renault. Læs mere om det her.

Annonce:



Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler