Annonce:

Tesla-direktør går amok: “Knep jer selv”

Elon Musk er ikke tilfreds. Det gjorde han klart med en udmelding på sit eget sociale medie “X”.

“Go fuck yourself!

Udmeldingen, Elon Musk kom med forleden, var ikke til at tage fejl af.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Elon Musk er stærkt utilfreds med, at en række af USA’s største virksomheder har trukket deres annoncering fra “X”.

Virksomheder som Disney, Apple, Comcast og Warner Brothers har trukket deres annoncering på platformen tilbage, fordi Elon Musk i november måned bakkede op om en række antisemitiske indlæg på netop hans eget medie.

LÆS OGSÅ: Racerkører indrømmer at have snydt Formel 1-hold

Udbruddet, som Musk kom med, var rettet mod netop annoncørerne. For faktisk er verdens rigeste mand slet ikke interesseret i at have de store virksomheder med på vognen.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

– Hvis nogen vil afpresse mig med annoncering eller penge, så fuck jer.

– Fuck jer, forstår I det. Hey Bob, hvis du er blandt publikum, så er det sådan, jeg har det med det, lød det fra Musk med henvisning til Disneys topchef Bob Iger.

Musk er dog udmærket klar over, at de store selskabers flugt kan betyde døden for hans sociale medie.

– Det, som denne annonceboykot vil gøre, er at slå selskabet ihjel.

Mere efter annoncerne:

9 UD AF 10 SPARER 3.000 KR. PÅ DERES BILFORSIKRING

Gør som 800.000 andre! Indtast din nummerplade og få overblik på 30 sekunder - gratis:


Mere herunder:

Lige den betragtning er flere brandingfolk da også enig med Elon Musk i. Eksempelvis siger Tom Forte fra den økonomiske analysegruppe D.A. Davidson til Reuters, at skaden allerede kan være sket for det sociale medie.

Med Disney- og Apples tilbagetrækning kan flere virksomheder være på vej til at trække deres annoncekroner fra platformen.

I bilernes verden trak VAG-gruppen, Stellantis og General Motors sig allerede sidste år, da Elon Musk overtog “X” (Twitter, red.) fra platformen.


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler