Stor reportage: SEMA Show 2018 – del 3 af 3

sema show 2018 boosted magazine boosted.dk

Foto: Martin Boye, www.daekimporten.dk

SEMA Show er stort – altså som i megastort! 2018 var ingen undtagelse. Derfor har vi delt årets show op i tre dele, så du kan få alle de vilde nyheder med

Hvis du synes, første del af vores dækning fra dette års SEMA Show er sprød, må du ikke snyde dig selv for del to. Og vi er slet ikke færdige endnu.

Her får du tredje og sidste del af de vildeste turbomonteringer, bredeste bodykits og ondeste asfaltskrabere som udgjorde SEMA i år. Vi siger ikke, at bil-kulturen på den anden side af Atlanten har Autobahn ydrespors-agtigt meget fart på. Men jo – det er lige præcis, hvad den har!

Velkommen til Specialty Equipment Market Association – SEMA

Du har ikke set en ordentlig spoiler, før du har set en Plymouth Superbird

Sidste afsnit af Pimp My Ride kørte over skærmen i 2007 – altså for 11 for år soden. Det har amerikanerne bare ikke rigtig fattet endnu. Og så siges det, at DR lever af genudsendelser?

Prosport Gauges trillede denne hvide japaner direkte ind på SEMA-scenen. Du finder næppe en Integra noget andet sted i verden, der er lige så vild med kobber

Bitchin’ Rides-værten Dave Kindig havde taget sin custom-bombe af en 68′-Corvette med. Og ja, den er Ferrarirød

I dag kan du få en Corvette med 750 heste fra fabrikken. Den er mildt sagt hurtig, men den bliver aldrig lige så cool som 60’ernes C2 Sting Ray. PS: Vidste du, at vi ikke har lavet en stavefejl her? De første Corvette-årgange til og med 1967 fik tilnavnet ‘Sting Ray’ altså i to ord. Efter navnet sprang modelåret 1968 over, vendte det tilbage i ét ord i 1969. Og sådan har det været lige siden. 

Vi kan diskutere farven på hingsten fra Maranello fra nu og til SEMA 2019

Ikke engang vi er helt 100 på, hvad der står på fire hjul her

Spørg en amerikaner om frihøjde og han henter sin pickup!

Lexus bygger biler specielt til SEMA Show – hvor fedt er det lige? Japanerne kalder det kort og godt Lexus Customs. Korte er modelnavnene, japanerne slæber med til SEMA, til gengæld ikke. Prøv bare at komme igennem denne tungetwister: Lexus RC 350 F Sport Cross Country Custom.

Ikke engang i Sant’Agata, hvor bilen kommer fra, vil du høre nogen sige, at en Aventador S er almindelig. Men i USA… På SEMA er selv ikke NOVITEC-behandling af V12’eren unormalt

Weistec er gået amok på en Mercedes CLK63 AMG. Udyret her er blevet til en fuldblodsdragster med 2.000 hestekræfter fra den 6.2 liters V8

Udenfor hallerne er SEMA den rene henrettelsesplads for mange tusinde sæt bagdæk

Biler, Mansory har haft kløerne, liger altid noget, der umuligt kan få nummerplader på igen

Det var den omgang SEMA for i år. Men du kan godt begynde at glæde dig til et endnu større show i 2019!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klik frem og tilbage på pilene