Annonce:

Kritiseret bilmærke gik konkurs men gør comeback i Danmark

Mærket har været her er af flere omgange, men har ikke kunnet sælge biler i et omfang som gjorde det danske marked attraktivt. Nu forsøger man så igen.

Besøg vores annoncør:

Opdateret onsdag 21. februar 2023.

Og det under nyt navn. Sidst man var i landet – det var i slutningen af 2020, hed det nemlig SsangYong. Men nu skal du sige KG om det koreanske bilmærke. Men det er det samme.

Dog er der kommet en ny importør til. Nemlig Danmarks mindste. RSA Danmark er bare ni mand høj. Og det når direktøren regnes med.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

RSA har dog allerede importen af BYD og JAC – eller Jianghuai Automobile Co Ltd – der er ejet af den kinesiske stat – på programmet.

Når SsangYong i dag hedder KG, skyldes det, at industrigiganten KG Group sidste år købte resterne af mærket efter en konkurs i 2022.

LÆS OGSÅ: Politikere klager: “Vi er magtesløse over for ulovligt gaderæs”

Til Motor-magasinet oplyser RSA Danmark, at man håber at have 25 danske KG-forhandlere på plads i løbet af andet kvartal af 2024.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

SsangYong eller “KG” er ikke det eneste bilmærke, der forsøger at rejse sig i øjeblikket. Hos Stellantis håber man med Opel/Peugeot-teknik at kunne puste liv i et noget mere legendariske mærke. Læs mere om det her.

Læs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler