Annonce

Julie, Jesper og Hardy skal sælge nye bilmærker i Danmark

Familiefirmaet Engelbrecht Biler i Middelfart, drevet af Hardy, Jesper og Julie Engelbrecht, skal tage sig af 3 nye bilmærker i Danmark.

Det fynske familiefirma Engelbrecht Biler i Middelfart, anført af Hardy, Jesper og Julie Engelbrecht, satser nu stort og bliver forhandler for hele tre nye bilmærker i Danmark.

Aftalen, der er indgået med importøren RSA Danmark, bringer mærkerne Maxus, KGM og JAC til Vestfyn og Trekantsområdet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det skriver importøren RSA Danmark i en pressemeddelelse.

Engelbrecht Biler, der blev grundlagt i 2016, er i forvejen mærke-forhandler af Suzuki.

Men på Fyn er man især kendt for sit speciale i BMW og for at være et certificeret “Tesla Approved Body Shop”.

Det er den store erfaring med elbiler, der nu ligger til grund for det nye samarbejde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Erfaring med elbiler var afgørende

– Hardy og Jesper Engelbrecht har et stærkt lokalt kendskab og mange års erfaring i bilbranchen, lyder det fra Allan Hagelskjær, salgschef hos RSA Danmark.

Hos de nye mærker, Maxus, KGM og JAC består modelprogrammerne primært af elektriske person- og varebiler.

De nye mærker vil komplementere Engelbrecht Bilers nuværende fokus på kvalitet og grøn omstilling.

Mere efter videoen

– Samarbejdet med RSA Danmark passer perfekt til vores værdier om faglighed, nærvær og grøn omstilling, siger Hardy Engelbrecht, der ejer firmaet sammen med sin søn, Jesper.

Fra Kina og Sydkorea

De tre nye mærker er relativt ukendte for de fleste danskere. Og dog. For mindst ét af dem har været her før.

Maxus er et kinesisk mærke, der har været i Danmark siden 2020 med et bredt udvalg af elektriske person- og varebiler.

KGM er det nye navn for det sydkoreanske mærke SsangYong. Mærket har været i Danmark før. Men man trak sig i 2021. Nu er navnet så et helt andet.

JAC er en kinesisk teknologivirksomhed, der blandt andet har etableret partnerskaber med giganter som Volkswagen og NIO.

NIO der, som Boosted også kunne fortælle, tidligere fyrede direktøren og gav op i Danmark for senere at slå sig sammen med en ekstern importør.

Mere efter annoncen

For Engelbrecht Biler har det også været afgørende, at kravene fra importøren er fornuftige. Omkostningerne til udstilling og demobiler er på et niveau, der gør det økonomisk overkommeligt at tage de nye mærker ind som en del af forretningen.

At etablere nye bilmærker i Danmark er en stor og risikabel opgave.

Som Boosted for nylig kunne fortælle, er et kinesisk mærke netop nu ved at forsvinde helt fra Skandinavien efter et katastrofalt dårligt salg. Der var også planer om en dansk lancering der dog aldrig blev til noget.

Mere efter annoncerne
Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med op mod en million unikke brugere og syv millioner sidevisninger hver måned. Har du en idé til en god historie? Så skriv til [email protected]
Responsiv Iframe
Annonce

Nyeste artikler

Annonce

Motorsport

Annonce

Populære

Nyheder til dig

Annonce

Få gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populære artikler

Læs også