Annonce:

Her er den nye Audi RS6 – 600 hk og mega bremser

Mild hybridteknik skubber ydelsen opad i den nye Audi RS6

I disse dage fejrer Audis RS-divison 25-års jubilæum. Et meget passende tidspunkt at lufte en ny model på.

Som sagt, så gjort – hils på den nye RS6. En drøm af en stationcar, der kan gå 305 km/t på Autobahn og have plads til hele familien plus et par hunde og anden oppakning imens.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Tak fordi du så vores annoncer - artiklen fortsætter her:

Helt præcist yder den fire-liters biturbo-V8 600 hestekræfter – 40 mere end den forrige RS6, når RS6 C7 Performances 605 hestekræfter ikke regnes med, og 800 newtonmeter.

Det hele kan lade sig gøre, fordi et 48-volts batterisystem lader på starter/generator, når bilen bremser eller coaster, når der ikke trykkes på speederen.

Det kan i teorien også spare på brændstofforbruget – eftersom den brutale stationcar faktisk holder motoren slukket i op til 40 sekunder mellem 55 km/t og 160 km/t.

Kræfterne fordeles af et permanent firehjulstræk, der spiller ydelsen 40:60 mellem for-og baghjul.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Tak fordi du så vores annoncer - artiklen fortsætter her:

STØRSTE BREMSER NOGENSINDE
Fælgene er kæmpe. Altså som i 22″ store. Fordi der under dem skal være plads til de ti-stemplede bremsekalibre rundt om RS6erens kemiraske bremseskiver.

De største skiver Audi nogensinde har monteret på en gadebil.

LÆS OGSÅ: 25 år med Audi RS

Annoncesektion:

NYT: TJEK DIN BILFORSIKRING MED VORES BEREGNER!

Indtast din nummerplade herunder og se billige priser på bilforsikringer med det samme!
Tak fordi du så vores annoncer - herunder er der mere gratis indhold!

0 til 100 km/t tager 3.6 sekunder, mens automatgearkassens otte trin trækker bilen fra 0 til 200 km/t er ovre på sølle tolv sekunder.

Med et nyt “RS mode” kan en drejeknap på rattet justere bilens response i alt fra motor til luftundervognen. Noget lignende ses i BMW M-modeller, som har M1 og M2-knapper, der kan det samme.

SMART LUFTUNDERVOGN
Luftundervognen er tilmed så smart, at den kan sænke sig automatik, når der virkelig er fart på den nye RS-stationcar. I forvejen er RS6 20 millimeter lavere end den almindelig A6. Når der rigtig er smæk på, bliver det til 30 millimeter.

Annonce:

RS6 kan også bestilles med konventionelle med stålfjedre og adaptive støddæmpere, som kan justeres i tre trin.

Produktionen af RS6 C8 forventes at begynde i starten af 2020.


Annonce:


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Hader vi dem?

Annonce:

Læs også

Annonce:

Billig bilforsikring?

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Gratis artikler

Flere populære artikler