En moderne Ford skal kunne holde til lidt af hvert. Og det er det hele på bilen. Derfor udsætter ingeniørerne selv emblemerne for tortur.
Du ved, du har en Ford… når emblemet kan tåle at blive frosset ned.
Det lyder måske en anelse for mystisk, men den er god nok. I hvert fald fryser bilmærket nye biler ned. Men ikke før emblemet er blevet ‘badet’ i vand i 20 minutters tid. Altså uafbrudt.
Derefter placeres bilen i en fryser, og temperaturen skrues ned til -40 grader. Det gør Ford-folkene for at simulere en hård vinter.
Efter det tager ingeniørerne emblemet af og sætter det på igen.. og igen, og… Til sidst sørger Ford for at spule emblemet med vand fra en højtryksrenser. Og hvis emblemet går i stykker af det, er der røde ører i produktionen.
LÆS OGSÅ: Elbilmærke giver op – produktionen er stoppet øjeblikkeligt
For så er det ikke lavet godt nok. Slet ikke godt nok. Ford nyder generelt at torturere egne biler, før de sendes ud til forhandlerne.
Da Mach-E var under udvikling, kørte ingeniørerne eksempelvis en tur på 480 kilometer på grusveje. Alt sammen for at se, om lakken kunne holde til det.
Apropos vand under højt tryk stiller Ford-folkene sig 30 centimeter væk fra en ny bil og spuler den med vand under 117 bars tryk. Igen for at se, om noget falder fra hinanden. Sådan lever biler et hårdt liv, allerede inden de overhovedet er ude på vejene.