Reklame:

BMW dropper sædevarme på abonnement – “Ingen vil betale for det”

Der er så få, der efterspørger sædevarme på abonnement, at BMW nu dropper idéen.  

BMW regner med at kunne tjene milliarder af euro på at tilbyde en lang række funktioner på abonnementsbasis i mærkets biler. Det bliver dog ikke sædevarme, tyskerne skal spinde guld på.

BMW dropper nu helt at sælge funktionen på abonnementet. Der er nemlig kun ganske få kunder, der overhovedet gider betale for sædevarme fra måned til måned.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Det fortæller Peiter Nota, der sidder i BMW’s bestyrelse, i et interview med Autocar. Helt konkret siger bestyrelsesmedlemmet, at bruger-tilslutningen ‘ikke er stor’.

Det er ellers ikke mere end et år siden, at BMW sagde, at kunderne ville vænne sig til at betale for sædevarme på den måde.

LÆS OGSÅ: EU-domstol vil frikende Danmark for kontroversielt lastbilforbud

Men nu siger Nota, at de BMW-kunder, som faktisk betaler for sædevarmen på den måde, føler, at de betaler dobbelt.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Artiklen fortsætter her:

At BMW nu siger farvel til sædevarme-abonnementet, betyder dog ikke, at mærket dropper idéen med betalingsløsninger helt.

I stedet sadler mærket fra München om, så man nu satser på at tage månedlig betaling for software og funktioner i infotainment-systemer. Altså funktioner som parkeringsassistenten og blind vinkel-alarmen.

BMW har i det hele taget måttet høre meget for deres forsøg på at tage betaling for sædevarme som abonnement. Allerede da det blev en mulighed sidste år, opstod kritikken. Læs mere om det her.

Reklameblok:



Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?