Vrede danske bilister fjerner aktivister: “Den næste får smasket tænderne ud”

Fredag morgen tog nogle frustrerede bilister sagen i egen hånd og slæbte aktivister væk fra motorvejsafkørslen ved Jægersborg.

Annonce

– Den næste, der stiller sig ud foran den bil, får smasket alle tænderne ud.

Så kontant var meldingen fra en tydeligvis vred bilist, der fredag morgen på eget initiativ begyndte at fjerne aktivister fra gruppen “Nødbremsen”, der havde sat sig på motorvejsafkørslen ved Jægersborg. Se videoen på linket nederst i artiklen.

Det skriver presse-fotos.dk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Før politiet nåede frem til stedet, havde flere mænd dog fået nok af aktivisterne, der ikke ville flytte sig og dermed blokerede for hele trafikken.

LÆS OGSÅ: Kritiserer Haas for Kevin Magnussen-behandling

Det er langt fra første gang, at en gruppe aktivister sætter sig for at genere trafikken mest muligt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den samme gruppe, som blokerede trafikken fredag morgen, har også været til stede i det indre København og på Frederiksberg flere gange i år.

Det er ikke altid gået lige godt i mødet med bilisterne. I januar i år blev det for meget for en række bilister, da aktivisterne igen skabte kaos omkring Københavns Lufthavn.

Ifølge presse-fotos.dk, som også dengang omtalte vejblokaden, blev nogle bilister så utålmodige, at de valgte at påkøre aktivisterne. Det drejede sig om mindst to bilister, lyder det.

Dengang fik politiet i første omgang besked om, at en fotograf var kommet til skade. Men det viste sig senere at være hans egen skyld, da han var faldet af sig selv.

Klik på billedet herunder for at gå til videoen!

Vrede danske bilister fjerner aktivister: "Den næste får smasket tænderne ud"

Læs mere om færdselspolitiets arbejde på de danske veje lige her!


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er journalist på Boosted.dk og har været en del af redaktionen i snart 12 år. Han er uddannet journalist fra Syddansk Universitet i 2020 og arbejder med nyheder, baggrund og analyser om biler og bilbranchen.

Bjørn bor på Fyn nær Odense og er kendt på redaktionen for sin store viden om bilernes historie. Han er vokset op med en forkærlighed for BMW, men drømmer også om en Audi A8 D3 i lang udgave med W12-motor. I hverdagen kører han – naturligvis – BMW.

Mail: [email protected]
Annonceindhold

Nyeste artikler

Annonce


Annonce

Annonce

Nyeste artikler

Annonce

Bilbranchen

Annonce

Annonce for TurboDK Shop

Annonce

Annonce for Klassikermarkedet