Annonce:

Volkswagen bekræfter plan om elbil til 150.000 kroner

Selvom det ikke bliver i samarbejde med Renault, holder Volkswagen stædigt fast i, at man kan presse prisen på elbiler længere ned.

Besøg vores annoncør:

Volkswagen, Seat og Skoda har bekræftet deres plan om at udvikle økonomisk overkommelige elbiler i Europa for det europæiske marked.

Volkswagen-koncernen har længe arbejdet på at tilbyde kompakte og billige elbiler i prisklassen omkring 20.000 euro, og lanceringen af disse modeller er nu planlagt til 2027.

Denne satsning er en del af koncernens løfte om at fremme elektrisk mobilitet for en bred kundebase og accelerere overgangen til elektriske køretøjer.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

– Fremtiden er elektrisk. For at elektromobilitet kan blive udbredt, er der behov for attraktive køretøjer, især i de mest prisbillige bilklasser.

LÆS OGSÅ: Topdirektør forlader kriseramt bilmærke midt i sparerunde

– På trods af den attraktive pris vil vores køretøjer sætte standarder i denne bilklasse med hensyn til teknologi, design, kvalitet og kundeoplevelse.

– Denne opgave er blevet mere krævende på grund af stigende energi-, materiale- og råvareomkostninger.

– Én ting står klart: Elektromobilitet fra Europa til Europa kan kun lykkes med politisk støtte og konkurrencedygtige rammebetingelser, siger Volkswagens administerende direktør Thomas Schäfer i en pressemeddelse.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Projektet med de billigere elbiler, der nu er påbegyndt, er en vigtig milepæl i udbredelsen af elektromobilitet i Europa, mener VAG-gruppen.

Samtidig arbejder de tre mærker på en strategi, der allerede i 2025 skal sikre, at en række elbiler til mindre end 25.000 euro kommer ud på vejene. Det sker dog først hen mod slutningen af året.

Den plan omfatter to nye kompakte biler, en fra Volkswagen og en fra Cupra, samt to små SUV’er, en fra Skoda og en fra Volkswagen. Alle fire modeller vil blive bygget i Spanien.

Mere efter annoncerne:
Mere herunder:

Volkswagen vil i forbindelse med dette projekt være afhængig af en høj grad af lokalisering af forsyningskæden i Europa. En anden fordel ved denne strategi er reduktionen af lange transportruter for komponenter, hvilket mindsker CO2-forurening.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.

Pressemeddelelse
Pressemeddelelse
Nyheder direkte fra bilimportører, producenter, racerteams eller andre aktører i bilbranchen.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler