Annonce:

“Ukendt” bilmærke skal være næsten lige så godt som Audi

Imens ryger Seat helt ned ad den interne rangstige i en ny strategi fra Volkswagen-koncernen.

Besøg vores annoncør:

Seat er her stadig. Men det spanske mærke, som VAG-koncernen slugte i 1986, er på vej ud.

Så sent som i oktober meldte Volkswagen ud, at man ikke skrotter mærket. Altså ikke før engang i 2028.

Og nu lyder det fra den danske importør, at det spanske mærke ryger endnu længere nedad den interne rangstige.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Det skriver Motor-magasinet.

LÆS OGSÅ: Har skrevet ny kontrakt – så meget får Lewis Hamilton for to år mere hos Mercedes

Når VAG-koncernen – og dermed også den danske importør – rykker rundt i hakkeordenen skyldes det, at Cupra skal længere op i hierarkiet.

Faktisk skal Cupra også rykke forbi Volkswagen i det interne system. Rækkefølgen vil herefter være: Seat, Skoda, Volkswagen, Cupra og Audi.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

På den måde arbejder VAG-gruppen efter en strategi om at gøre Cupra, der indtil for få år siden var én udstyrslinje hos Seat, sit næstmest prestigefyldte mærke.

Med den nye strategi tyder meget på, at Seat glider helt i baggrunden. Mærket er da også begyndt at bygge små, elektriske scootere. Læs mere om det her.

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler