Den amerikanske elbilsproducent fik ellers lynhurtigt opført en ladestander – men altså uden at sætte en officiel omgangstid
Tesla-chef Elon Musk vil ikke finde sig i, at Porsches nye elbil, Taycan, er den hurtigste af sin slags rundt på den berømte tyske racerbane, Nürburgring. I folkemunde også kendt som “Ringen”.
Så amerikanerne mødte op med både ladestander og en bil – en heftigt modificeret Model S – i forsøget på at kapre omgangsrekorden for elbiler. Men nu er Tesla forsvundet fra Nürburg-området igen – og det uden at sætte en officiel tid. I hvert fald uden at melde det offentligt ud.
LÆS OGSÅ: Sådan undgik apple-boss at køre med nummerplader
På Teslas twitterkonto får den ellers ikke for lidt med billeder fra Nürburgring og pral.
Er kæresten trist og sur? Bare rolig, her er den rette kur!
– Vores data, at en Tesla Model S kan nå banen rundt i tiden 7 minutter og 20 sekunder, skriver Tesla.
Samme tweet bruger amerikanerne på følgende formulering
– Med nogle forbederinger er syv minutter og fem sekunder måske muligt, når Tesla Model S vender tilbage (til Nürburgring, red.) i næste måned.
Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring.
With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month.
— Tesla (@Tesla) September 19, 2019
Porsche Taycan satte fornylig rekorden for hurtigste firedørs elbil (ja, vi er ude i marginalerne her.. en rekord er vel en rekord). Tiden sagde 7:42 min. over målstregen.
Men faktisk er det en Volkswagen, der har rekorden som den hurtigste elbil rundt på “Ringen”. Den ære tilfalder prototype-bilen “ID R“, der blot er 6:05 min. om den samme tur på 20,8 kilometer.