Det er egentlig en picnic-taske. Men det skal ligne en designerhåndtaske. Om DS-kunder så vil betale op mod 38.000 kroner for den slags, er et andet spørgsmål.
DS blev genfødt som et Citroën-mærke i 2009. Kun for i 2014 at blive sit eget DS Automobiles under den daværende PSA Group.
I dag er der fire modeller på programmet, hvoraf kun de to kan fås i Danmark. Og det uden en eneste forhandler på Sjælland eller Bornholm. Kun Fyn og Jylland har såkaldte DS Stores.
Nå, men det er en anden snak. Det tidligere Citroën-mærke DS Automobiles vil gerne slå sin position som ‘franskmændenes svar på Rolls-Royce’ fast.
Derfor lancerer man nu i samarbejde med den ældste picnicbordsmager (ja, den slags findes) nu et picnic-sæt til svimlende 5.000 euro. Det svarer til lige knap 38.000 kroner.
LÆS OGSÅ: Bilmærker vil bruge 40 milliarder kr. på nye fossilbiler
Men så er der også nok til, at fire personer kan tage på picnic sammen, lover DS. Ligesom bilmærket lover, at der er plads til så meget mad, at fire personer kan blive mætte af det.
Maden må køberne selv sørge for. Men fabrikanten La Malle Bernard sørger for resten. Det vil sige knive, et skærebræt af valnødtræ samt salt- og peberbøsser. Ligesom der er tænkt på specielle skeer, termoflasker og det samme til din foretrukne olie/eddike.
Det er ikke første gang, et bilmærke kaster sig ud i noget, der dufter af mad. Volkswagen har så stor succes med faktisk at lave mad, at tyskerne sælger det langt mere end egentlige biler. Læs mere om det her.