Annonce:

Tesla-ejer har stort problem – “Min bil har allerede spist 2 batteripakker”

Model Y-ejeren har nok været mere end glad for garantien på bilen – men det ser allerede sort ud for bilens tredje batteripakke.

Et dødt batteri i en elbil er noget rigtig bøvl. Noget rigtig dyrt bøvl. Og det kommer i den grad bag på Tesla-ejerne, der efterlades med regninger i den grusomme ende.

For nylig fortalte en Model S-ejer, at han er helt i chok over, hvad Tesla har bedt ham betale for et nyt batteri til bilen, der lige er kørt ud af garantiperioden.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Tak fordi du så vores annoncer - artiklen fortsætter her:

Det samme scenarie står ejeren af denne mørkeblå Model Y over for, hvis ikke den tredje batteripakke, som hans bil nu er udstyret med, arter sig.

Det er dog ikke, fordi bilen har fået tæsk. Hverken på vejene eller ved ladestanderne. Tværtimod har Model Y’eren, der i dag har kørt 160.000 kilometer, kun kørt lange ture, siden den blev leveret ny i 2021.

LÆS OGSÅ: Toyotas manuelle gear til elbiler kan have 14 trin

Mindre end et år efter stod den første batteripakke dog af. Bilen begyndte at indikere en kortere og kortere rækkevidde på et ellers fuldt opladet batteri.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Tak fordi du så vores annoncer - artiklen fortsætter her:

Til sidst sendte bilen fejlkoden ‘BMS_a066. Maximum battery charge level and range may be reduced’, før den bare én uge senere nægtede at tage mod strøm.

Ejeren klagede sin nød til Tesla og fik et nyt batteri. Troede han. Det viste sig at være et batteri, Teslas teknikere havde renoveret. Men bare ikke godt nok.

For efter et halvt år og yderligere 32.000 kilometer dukkede den samme fejl op igen. Hos Tesla konkluderede man, at højspændingsbatteriet i den renoverede batteripakke var stået af.

Annoncesektion:

NYT: TJEK DIN BILFORSIKRING MED VORES BEREGNER!

Indtast din nummerplade herunder og se billige priser på bilforsikringer med det samme!
Tak fordi du så vores annoncer - herunder er der mere gratis indhold!

Til sidst endte Tesla med at give sig og levere et helt nyt batteri. Det hjælper dog ikke ejeren ret meget. Bilen nærmer sig nemlig hastigt et kilometertal, hvor Tesla slet ikke vil stille nogen garanti.

Efter 192.000 kilometer er det nemlig ifølge Teslas garantiforsikrifter slut med nogen som helst form for hjælp.


Annonce:

Annonce:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Hader vi dem?

Annonce:

Læs også

Annonce:

Billig bilforsikring?

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Gratis artikler

Flere populære artikler