Mansory har fået fat i ny Maserati – nu har den 720 hestekræfter

Mansory er bare den seneste tuner som har slået kløerne i den nye Maserati MC20. Det er den ikke blevet langsommere af…

Efter Mansorys egne standarder er deres bud på en Maserati MC20 nærmest underspillet. Alligevel er listen med modificeringer så lang, at vi skal på den anden side af nytår for at få det hele med. Så vi tager et par nedslag i højdepunkterne.

Besøg vores annoncør:Monster Trucks

Kofangeren er ny. Forstået på den måde at den tyske tuner har udstyret den med større luftindtag – hvorfor giver mening lige om lidt. Dertil er skærmene fuld med. Altså i størrelsen. Og så har kølerhjelmen selvfølgelig fået sig et scoop. Faktisk tre for de yderste matcher de ‘ventilerede’ sideskærme.

Bagskærmene? Jo, det er også blevet markant bredere. Og så er spoileren fuldstændig sindssyg at se på. Det samme er afgangsrørerne.

Udstødningsåbningerne er højere på halen, og der er fire, cirkulære rør, der kommer ud bagpå. Fra fabrikken nøjes Maserati med to udgange, det er alt for lidt i Mansorys verden. Så det er blevet til fire, centralt placerede afgange.

Reklameblok:



En fornøjelse fra 4 mio. kr.
Og så er der jo selv karosseriet. Et mix af nøgent kulfiber og matte, mørkegrå nuancer. Fælgene har en næsten bronze-agtig kulør. Men det er ikke engang det vildeste. For har du kigget ind i kabinen. Den er skrig-gul.

Og så var det jo lige det er med, hvorfor den modificerede front giver god mening. Det forholder sig nemlig sådan, at Mansory har hævet effekten i bilens 3-liters V6’er med 100 hestekræfter og 121 newtonmeter. På den måde lander vi på i alt 720 hestekræfter og 850 Nm.

Mansory har endnu ikke sagt noget om pris eller øvrige præstationer. Men for at sætte det lidt i perspektiv kan vi da fortælle, at MC20 fra fabrikken koster 4 mio. kr. med afgiften betalt. For den slags penge får du en bil, der går fra 0 til 100 km/t på 2,9 sek. og først taber pusten ved 323 km/t.

Reklameblok:

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over otte år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk