Se billederne: KOED Åbent Hus 2019

Foto: Martin Poorhamidi

Boosted tog til BMW-dag på Djursland, da specialisterne fra KOED holdt det årlige ‘Åbent Hus’.

Som dansk BMW-fan skal du besøge BMW-specialisterne fra KOED på Djursland, når de hvert år i maj holder åbent hus. Dagen er lidt af et tilløbsstykke i sig selv med BMW-ejere, der mødes og kører samlet afsted i monsterlange karavaner.

Det kan nemt tage en halv time eller mere, før bare det første ryk af BMW’er er på plads. Og de har altså holdt længe ude foran KOED, når dørene åbnes kl. 10 – og det bare for at være allerførst.

I øvrigt siges det, at det evigt og altid er godt vejr til det store BMW-træf. Vi må konstatere, at 2019 ikke var nogen undtagelse. Selv nordmændene, der – som alle efterhånden ved – har rippet det nordeuropæiske marked for klassiske Bimmere, kigger forbi til det store træf.

Her får du de bedste billeder fra dagen:

Jo, det er ‘bare’ fordi, der er en BMW på det mobile rullefelt

Gule fælge – vi ved ikke helt. Hvad siger du?

En BMW M3 med V8’er er til gengæld altid spot on – uanset hvilken E9x-kode den har

Det er helt pæne tal for den gamle rækkesekser på billedet nedenunder

Der skal tragt på, så er lyden der også!

Fik vi nævnt, at der er syyyyyyygt mange mennesker, når KOED holder huset åbent?

Det skyldes, at der er mange af dem her

Men også at der ligger sådan et svin på grillen

Kombinationen af den gamle M50-maskine og ladetryk er en sikker opskrift – hver gang

Hvis det var dele, du kom til åbent ‘KOED-hus’ for – ja, så var det et rent Slaraffenland at gå rundt i

Her ligger en bukket fælg og en generator… eller to!

Den er bare fræk, sådan en gammel E21 med små BBS-ruller

Ja, okay. Man må godt lade sig inspirere af dem, der er virkeligt hurtige

BMW, BMW og så lige lidt af meget mere BMW. Nej, det er ikke fabrikkens baghave i München, vi har sneget os ind i

Boodsted Magazines allerførste forsidestjerne var selvfølgelig – fristes man til at sige – en BMW. Den lækre brune, kulfærge af en diesel E30 Touring lever stadig i bedste velgående

Selv med bredere skærme er der ikke meget plads her

Vi sagde det jo – nordmændene er her. Sikkert for at hamstre de få stumper, de ikke har ‘stjålet’ med hjem endnu

Efter mange års ventetid har flagskibet E31 8-serie endelig fået sig en afløser i den nye G14-serie. Vidste du, at forlygterne ikke er en del af kølerhjelmen på den gamle 8-serie? Men de er så brede, at hjelmen skraber på, når den åbnes og lukkes. Ikke smart, BMW!

Mange af de E36’ere, der ikke er rådnet væk, skal som så meget andet med BMW-logo faktisk findes i Norge

Vi havde aldrig fået M3’eren, hvis ikke det var fordi, BMW ville tryne Mercedes i tysk standardvogns-ræs. Bilmiljøet har mange senere hestekræfter at takke den originale E30 M3 for

De fjeldaber vil altså frem i flokken – her har en senere S54-rækkesekser fra en M3 E46 med kompressorhjul fundet vej ned i en E30 Coupé

Lidt på afstand ser herligheden sådan her ud

De er skrøbelige, og det automatiske SMG-gear er håbløst. Men passer du den ekstra godt, er V10’eren i BMW M5 generation E6x en fantastisk køremaskine. Præcis som en BMW bør være

Stumper og flere stumper. Husk at tage den tykke tegnedreng med her – bare for en sikkerheds skyld 

I BMW-termer fås det næppe smukkere end E9 – her som tre-liters CS’er med 180 hestekræfter fra rækkesekseren. Skulle det være rigtig vildt, byggede BMW 1.265 homologiseringsbiler og kaldte dem CSL. De havde 203 hestekræfter

… og det vil du for alt i verden undgå!

Klik frem og tilbage på pilene