Hvis Mercedes gør AMG E63 S brutal fra fabrikken, så er G-Powers bud på en opgradering psykopatisk!
Hvad lå der med dit navn på under juletræet i år? Næppe nøglerne til en G Power-tunet Mercedes-AMG E63 S. Men hvis du nu alligevel ikke har fået købt gaven til dig selv i år, så findes bilen faktisk.
Og det er – hvis du spørg os – noget nær den ultimative E-Klasse. Hos G Power er de 612 hestekræfter og 850 i den fire-liters biturbo V8’er fra fabrikken nemlig en joke. I din G Power-Mercer kan intet mindre end 800 hestekræfter og astronomiske 1.000 newtonmeter gøre det.
Det barberer sprinten fra 0 til 100 kilometer i timen ned med 0,2 sekunder. Så den disciplin tager 3,1 sekund frem for 3.3. Der er heller ikke noget, der hedder ‘tysk gentlemens-aftale’ og 250 kilometer i timen, når det kommer til tophastigheden. Den mægtige Mercer blæser ubesværet forbi 300 km/t.
Den slags performance har G-Power fundet ved at skrue omfattende både i bilens elektronik og mekanik. På software-siden sørger en Performance Software V3-programmering for at løse op i motorstyrringens mest restriktive begrænsninger. Det nyder de større turboer godt af.
G Power siger selv, at opgraderingerne giver ‘en usammenlignelig bedre ydelse end fabriksbilen’. Skræmmende! Udover de mange ekstra hypper har G-Power E-Klassen fået downpipes og katalysatorer med friere gennemgang i rustfrit stål. Ja, faktisk er hele det originale udstødningsystem erstattet med en rustfri opsætning.
Er kæresten trist og sur? Bare rolig, her er den rette kur!
Med sine enorme 21″ alufælge ligner E-Klassen altså ikke bare en brølemaskine – den er det, lige så du beder om det!