Den sidste Huayra Roadster er et 6-liters V12-monster

Pagani gør klar til en storslået afsked med Huayra’eren, hvis navn ingen uden for Italien nogensinde udtaler rigtigt, der skal på pension efter seks års produktion

Annonce for Danmarks største bilmesse:

Tilbage i maj satte Pagani Formula 1-køreren Lewis Hammiltons navn på den sidste Huayra coupé. Og nu er den sidste roadster-udgave af superitalianeren her så. Den sidste Huayra Roadster er opkaldt efter verdens hurtigste falk, jagtfalken. På engelsk Gyrfalcon.

LÆS OGSÅ: Ferrari 488 Pista Spider: 340 km/t med taget nede

Nu er det jo for de fleste bilentusiaster velkendt, at Pagani ser noget løseligt på begrebet ‘sidste’. Hvem husker ikke det hav af specialudgaver, der kom af Zonda’en, selvom Pagani for længst havde pensioneret bilen.

Reklameblok:



Reklamelink:
Er kæresten trist og sur? Bare rolig, her er den rette kur!

View this post on Instagram

There’s a new Roadster on the block ??????????

A post shared by Jason Sha'ul (@ferraritifosi) on

Uanset hvad så er Huayra Roadster Gyrfalcon noget af et monster med sin seks-liters biturboladet V12 skabt af AMG i Affalterbach. De 12 cylindre producerer nemlig 754 hestekræfter og hele 1.000 newtonmeter, som allerede er til rådighed for højrefoden ved 2.400 omdrejninger i minuttet.

Måske endnu mere overraskende har Pagani formået at gøre den nye roadster 80 kilo lettere end coupéen. Så totalvægten lander på 1.280 kilo.

Reklameblok:

Modsat tidligere specialversion fra Pagani har Roadster Gyrfalcon noget af et afdæmpet ydre. Det skal nemlig illustrere den hvide jagtfalks fjerpragt med forskellige gule og sorte aftegninger.

Led vogn – nu venter vi bare på den næste ‘last Huayra’.

 

Reklamelink:
Skal kæresten forkæles med lækkerier? Så klik her og se mere!

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over otte år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk