Boosted-legende: Mr. Skylines banevåben

Legetøj til banen har Kennet også bygget. Med 956 hk ved 2,1 bar er der sorte streger fra alle fire!

Hej! Det her er anden del af artiklen om Skyline-mandens biler trykt i Boosted Magazine nr. 3 i april 2014. Du finder del et her. Men bemærk! Bilen, du nu skal til at læse om, findes ikke længere. Den døde under et lovligt ræs i Esbjerg.

Når man kaldes Mr. Skyline, har man selvfølgelig også landets kraftigste R32 GT-R i garagen, og hvis du har læst historien om Kennets gule R33 GT-R til gaden på de foregående sider, vil du vide, at han udelukkende har bygget denne sindssyge R32 for at spare lidt på den gule gadebil.


BANEBILEN

  – En R32 er jo oprindeligt min drømmebil, men der skulle gå mange år, før jeg fik min første  model, griner Kennet.

Den orange 32’er fandt han i England ved et tilfælde, fordi en god kammerat havde bedt Kennet om at skaffe en grovtunet motor hjem. Bilen havde en voldsom RB26-motor boret op til 2,7 liter, så Kennet røg straks over efter bilen. Motoren blev solgt til kammeraten, og nu stod han så med en komplet R32 GT-R, som var for fin til at hugge op.

Den røv er bare så flot. Kennet skifter vingen ud med en større af kulfiber til 2015.

– Det var egentlig lidt et tilfælde, at jeg gik i gang med projektet. Jeg havde en motor stående, som jeg længe havde haft lyst til at adskille og bygge op med lækre stumper. Nu var bilen der, så jeg greb chancen og gik i gang med at skrue, fortæller Kennet.

Lexanruder med slider til åbning er et krav på nogle racerbiler.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Vil du læse videre? Få fuld adgang på 1 minut

Du har forsøgt at klikke ind på en artikel, der kun er tilgængelig for medlemmer.
Bliv medlem nu og få adgang med det samme - klik her!
Bliv medlem nu!  

Allerede medlem? Log ind herunder:


Reklame: