Boosted-legende: Mr. Skyline og hans 2 grovtunede Skyline GT-R

Kennet og Sonja har en garage, der skiller sig ud fra de fleste ægtepars. Vi tager et kig indenfor hos familien skyline, der har to af landets vildeste GT-R-modeller!

Davs du! Artiklen, du nu skal til at læse, er første gang trykt i Boosted Magazine nr. 3 fra april 2014. Det er guf, men der er meget af det. Så for at gøre det hele nemmere har vi delt den i to. Smart, ikke? Læs del to om Kenneths orange baneraket (som desværre er død i dag) her.

Hvis du har bevæget dig i det danske tuningsmiljø indenfor de sidste 10 år, er du med garanti stødt på Kennet og hans Ferrari-gule Skyline.

Så længe har den nemlig været på de danske veje, og Kennet var faktisk den allerførste i landet, der fik en Skyline godkendt og på plader helt tilbage i 2005. Dengang så du ikke en japansk superbil på ethvert gadehjørne.

GADEBILEN

Kennets Skyline R33 GT-R var den allerførste Skyline, der fik plader på i Danmark. Det skete helt tilbage i 2005, hvor afgiften var hele 203.000 kr. Siden har bilen gennemgået en forvandling, og den er i dag blandt landets allerflotteste og hurtigste Skylines til gadebrug.

  – Jeg købte bilen i 2004, hvor den kom hjem fra Japan. Den var stort set original, og jeg havde faktisk kun bedt forhandleren i Japan om at montere en HKS Hypermax-undervogn, da det var billigere at få gjort dernede. Alligevel betalte jeg i omegnen af 40.000 kr. for den. Men det er også den undervogn, der sidder på i dag, fortæller Kennet.

Efter et lille år i garagen havde Kennet sparet sammen til at få danske plader på bilen. Hos SKAT vurderede de bilen, og afgiften blev fastsat til 203.000 kr. Det lyder måske af ret meget, men husk på at det er snart 10 år siden. I dag løber afgiften på en R33 GT-R op i omegnen af 130.000 kr., så faktisk er det ikke ret meget, den er faldet på så mange år.

Andre biler styrtdykker jo!

Farven er Ferrari-gul og holder sgu meget godt på en japser.
Barracuda-fælgene i 10×19” for og bag er et anderledes valg til en Skyline.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre


Reklame: