Annonce:

Advarer mod populært Tesla-udstyr: “Det er farlig og ufærdigt”

Advarslen kostede erhvervsmanden Dan O’Dowd 3,8 millioner kroner, fordi den blev sendt i bedste sendetid på amerikansk TV. Nemlig under dette års Superbowl-finale.

Besøg vores annoncør:

Den amerikanske erhvervsmand Dan O’Dowd kastede søndag i sidste uge vanvittige summer efter en advarsel mod Tesla.

I bedste sendetid på amerikansk fjernsyn – nemlig under Super Bowl-finalen – fik Dan O’Dowd sendt en reklame, hvori han advarer mod Teslas populære udstyr – “Autopilot”.

Det skriver CNN.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

– Tesla har fejlet gang på gang med at rette op på fejlene i sin defekte selvkørende software, forklarer erhvervsmanden ifølge CNN.

LÆS OGSÅ: Yderligere to bilmærke fortryder planer om elbiler

Der kan dog også have været noget helt andet end blot omsorg for medmennesker, der i søndags fik O’Dowd til at bringe advarslen.

Han er nemlig både grundlægger og direktør i firmaet Green Hills Software, der lever af at levere software til selvkørende biler.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Det er da heller ikke første gang, Dan O’Dowd bruger Super Bowl som afsæt for at advare mod Tesla. Han gjorde præcis det samme under TV-transmissionen af finalen sidste år.

Der kan dog også være noget om Dan O’Dowds kritik. Ifølge The Washington Post kan Teslas selvkørende teknologi kobles direkte sammen med 17 dødsfald.

Autopiloten i Tesla får også en masse andet kritik. Blandt andet for at være ‘blind’. Læs mere om det her.

Mere efter annoncerne:
Mere herunder:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler