Advarslen kostede erhvervsmanden Dan O’Dowd 3,8 millioner kroner, fordi den blev sendt i bedste sendetid på amerikansk TV. Nemlig under dette års Superbowl-finale.
Den amerikanske erhvervsmand Dan O’Dowd kastede søndag i sidste uge vanvittige summer efter en advarsel mod Tesla.
I bedste sendetid på amerikansk fjernsyn – nemlig under Super Bowl-finalen – fik Dan O’Dowd sendt en reklame, hvori han advarer mod Teslas populære udstyr – “Autopilot”.
Det skriver CNN.
– Tesla har fejlet gang på gang med at rette op på fejlene i sin defekte selvkørende software, forklarer erhvervsmanden ifølge CNN.
LÆS OGSÅ: Yderligere to bilmærke fortryder planer om elbiler
Der kan dog også have været noget helt andet end blot omsorg for medmennesker, der i søndags fik O’Dowd til at bringe advarslen.
Han er nemlig både grundlægger og direktør i firmaet Green Hills Software, der lever af at levere software til selvkørende biler.
Det er da heller ikke første gang, Dan O’Dowd bruger Super Bowl som afsæt for at advare mod Tesla. Han gjorde præcis det samme under TV-transmissionen af finalen sidste år.
Der kan dog også være noget om Dan O’Dowds kritik. Ifølge The Washington Post kan Teslas selvkørende teknologi kobles direkte sammen med 17 dødsfald.
Autopiloten i Tesla får også en masse andet kritik. Blandt andet for at være ‘blind’. Læs mere om det her.