Annonce:

35 procent af bilister fravælger biler uden dette udstyr

Op mod 35 procent af bilisterne svarer i dag, at de undgår biler, som ikke er udstyret med Apple CarPlay eller Android Auto.

Annonce:

Det er svært at sælge nye biler i dag. Og det kan i fremtiden blive endnu mere besværligt.

Bilisterne er nemlig blevet forventede med, hvad der er af udstyr i helt nye biler. Faktisk svarer en tredjedel af bilisterne i en ny global undersøgelse fra McKinsey & Co., at de vælger nye biler, som ikke er udstyret med Android Auto eller Apple CarPlay, helt fra.

Der er dog en smule forskel på, hvordan bilisterne ser på udstyret. Blandt elbil-ejere er manglende Android Auto eller Apple CarPlay en ‘deal-breaker’ i 30 procent af tilfældene.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det skriver Automotive News.

LÆS OGSÅ: Tesla-ejer afsløret af ekskonen – skal betale 700.000 kroner

Mens 35 procent af bilisterne, som vælger nye diesel- og benzinbiler, springer fra, hvis der ikke er den slags udstyr i bilerne.

Det er dårligt nyt for en bilkoncern som amerikanske General Motors. I december sidste år meldte ledelsen ud, at man fravælger både Android Auto eller Apple CarPlay i alle nye biler. Det sker af hensyn til bilisternes sikkerhed, lød det.

Elbil-ejerne er omvendt også dem, der er klart mest villige til at betale for, at deres biler kan ‘spejle’ deres telefoner. 30 procent af bilisterne vil punge ud for Android Auto eller Apple CarPlay, mens det tal er nede på 17 procent blandt diesel- og benzinbilisterne.


Samme undersøgelse peger dog også på, at næsten 40 procent af dem, der lige nu ejer en elbil, overvejer at skifte den ud med en fossilbil næste gang.

Selvom markedet for nye elbiler ventes at vokse fra knap 14 millioner biler sidste år til over 30 millioner biler i 2030, er bilisterne stadig bekymrede for ting som batteriernes levetid, mulighederne for at lade på farten, antallet af offentlige ladestandere, elbilernes pris og deres rækkevidde.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Artiklen fortsætter efter annoncen:


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også