Den nรฆste 6 Serie fra BMW er pรฅ vej. I 2026 skal mรฆrket vรฆre klar med en 6 Serie, der bรฅde kan bygges som hybrid, benzin og ren elbil, skriver medie.
Den fรธrste BMW 6 Serie er i dag et designikon med sit helt eget navn. Allerede da den kom frem i 1976, blev bilen kaldt for shark nose – hajnรฆsen.
Efterfรธlgerne til E24-modellen opnรฅede aldrig samme status eller succes. Men det betyder ikke, at BMW er klar til at opgive idรฉen om en 6 Serie.
Det skriver Automotive News.
Mediet baserer historien pรฅ en rรฆkke bekrรฆftelser fra bรฅde bilforhandlere og underleverandรธrer i bilindustrien, som siger, at den nye 6 Serie er pรฅ vej.
LรS OGSร : 29 procent af alle elbil-ejere vil tilbage til benzinbilen
Fra en kilde lyder det, at BMW gรธr klar til at lade 6 Serie tage over i 2026. Eller der hvor 8 Serien angiveligt forlader samlebรฅndet for sidste gang. Altsรฅ forelรธbig.
– Mainstream-biler er populรฆre, men vi bรธr ogsรฅ have nichebiler. BMW forsรธger at rette sig efter det, kunderne vil have, siger en forhandler til mediet.
De samme kilder mere end antyder, at den nรฆste 6 Serie triller ud fra fabrikken med flere former. Nรฆrmere bestemt som lukket coupรฉ og รฅbent cabriolet.
Spรธrgsmรฅlet er sรฅ, hvad BMW lรฆgger mellem forhjulene. Et sandsynligt bud er en udgave af den hybrid-drevne 4,4-liters V8-motor, som netop har fundet vej ned i den nรฆste aftapning af M5.
Hvis det bliver til nogen ny M6, burde udgangspunktet vรฆre det samme. Nemlig hele 727 hestekrรฆfter og 1.000 Nm: Lรฆs mere om den bil her.
At puste nyt liv i gamle modelbetegnelser er ikke noget nyt. Men det er det til gengรฆld, at Ford har solgt licensen til de oprindelige fabrikstegninger af Escort Mk. 1.
Bilen skal bygges pรฅ ny efter de originale tegninger af et engelsk firma, som lover, at der ogsรฅ er en ny RS200 pรฅ vej. Og yderligere 5 ‘klassiske’ biler fra den kant. Altsรฅ Fords historiske modelprogram.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: [email protected]