Uanset hvad, Lamborghinier kรธrer pรฅ, vil mรฆrkets biler altid kunne tรฆnde ‘noget’ i folk, mener mรฆrkets designchef.
Lamborghini bevรฆger sig – ligesom alle andre bilmรฆrker – i retningen af elektrificering. Og det, mener mรฆrkets designchef, er ikke helt sรฅ skidt endda. Chefen hedder Mitja Borkert, og til Autocar siger han, at Lamborghinis biler stadig vil ligne og lyde som rumskibe. Og det uanset hvad bilerne kรธrer pรฅ.
Lamborghini lancerer sin sidste bil med ren forbrรฆndingsmotor allerede i รฅr. Fรธr man i 2024 er klar til at producere hybridbiler som overgang til elbiler i 2028. Den nรฆste generation af SUV’en Urus bliver formentlig den anden elbil fra fabrikken i Sant’Agata. Fรธr den vil en mindre elbil skulle klemmes ind i fabrikkens i forvejen sparsomme modelprogram.
Borkert ser flere muligheder i det at gรฅ fra fossil til elbiler. Blandt andet peger designchefen pรฅ, at man kan bruge udstรธdningsrรธrets placering til mere aerodynamik, nรฅr fabrikken ‘slipper’ for forbrรฆndingsmotoren.
– Jeg er helt overbevist om, at vi kan finde pรฅ noget smart aerodynamik i fremtiden, siger han til mediet.
Hvad Lamborghini helt prรฆcist har i tankerne, ved kun folkene pรฅ fabrikken. Men lidt er dog sluppet ud. Blandt andet at mรฆrket – mรฅske – har tรฆnkt sig at bruge modelnavnet Revuelto. Mรฅske til elbil. I hvert fald har italianerne registeret det som varemรฆrke for bare et par dage siden.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk