Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det. Men nu mรฅ en Toyota-ejer finde 40.000 kroner frem for en tilsyneladende usynlig skade.
Hvis man ikke lige ved det, er bilen pรฅ billedet oven for som en hver anden Toyota Corolla med hybridteknologi.
Men det er ikke tilfรฆldet. For inde bag kofangeren gemmer der sig skader for 40.000 kroner. Det fortรฆller forsikringsselskabet Frende Forsikring.
Bilisten, som er forsikret hos selskabet, oplyser, at han blev ramt bagfra. Men at han i fรธrste omgang slet ikke kunne se noget pรฅ bilen. Sรฅ let skulle han dog ikke have lov at slippe.
Inde bag plastikkofangeren havde bilen nemlig gjort det, den skal i tilfรฆlde af et uheld. Men sรฅdan en deformationszone kan vรฆre en dyr fornรธjelse, nรฅr fรธrst den krรธller sammen.
Udover selve deformationszonen var beslagene til kofangeren ogsรฅ helt fรฆrdige, og sรฅ begyndte regningen altsรฅ at lรธbe hurtigt.
Ogsรฅ selvom skaden altsรฅ i fรธrste omgang var skjult. Ifรธlge forsikringsselskabet fรฅr 100.000 biler skader hvert eneste รฅr. Og det alene nรฅr de holder parkeret.
Det er skader, som dem der opstรฅr i p-bรฅsene, der ofte er usynlige med det blotte รธje. Man skal derfor altid antage, at bilen kan vรฆre skadet, selvom det mรฅske ikke er lige til at se.
Sรฆrligt pรฅ moderne biler, fordi skjulte sensorer og andet teknik kan vรฆre uhyggeligt dyrt at reparere pรฅ. Men det behรธver faktisk ikke engang gรฅ galt ude pรฅ bilen for at blive dyrt.
For nylig fortalt et forsikringsselskabet If, at det har mรฅttet give vanvittige 600.000 kroner for et nyt bagsรฆde til en bil. Ogsรฅ selvom bilen ikke engang er det halve vรฆrd. Lรฆs mere om det her.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: [email protected]