Der bliver ikke noget af en ID.Buzz som camper. Der er nemlig ikke nogen, der gider at købe sådan én, mener Volkswagen.
Bliver der noget af en ID.Buzz som camper? Nej, siger Volkswagen nu. Sidste år forlød det ellers, at tyskerne var rendt ind i problemer med udviklingen af bilen.
Og at det kun var det, der holdt bilen tilbage fra at trille ud på vejene. Dengang forlød det i flere medier, at det var vægten i den i forvejen tunge elbil, der gav ingeniørerne størst hovedpine.
Men nu viser det sig, at toppen hos Volkswagen helt har sagt nej til bilen. Der er simpelthen for få, der vil gide at købe en ID.Buzz som camper.
Det skriver Autocar.
LÆS OGSÅ: Sådan snyder værksteder bilisterne, siger mekaniker
I et interview med mediet bekræfter Volkswagens marketingschef Lars Krause, at man ganske rigtigt er rendt i en række udfordringer undervejs med udviklingen af ID.Buzz. Præcis som det er tilfældet med ‘enhver anden bil’.
Men udfordringerne i udviklingen og produktionen er dog ikke det, der holder en ID.Buzz camper – eller California, som tyskerne siger – tilbage.
– Det har vist sig, at behovet for elektriske campere ikke er der. I hvert fald ikke efter vores mening, siger Lars Krause til mediet.
Marketingschefen forventer dog, at efterspørgslen vil stige med årene. Og at Volkswagen ser på, om der vil være en idé i en elektrisk camper omkring 2030.
Selvom Volkswagen foreløbig ikke bygger en ID.Buzz California, er der blevet plads til en såkaldt ‘performance’-udgave kaldet GTX.
Den tunge bil må dog nøjes med 340 hestekræfter. Noget, der ikke ligefrem gør bilen til en raket. Selv med permanent firehjulstræk, er den nye ID.Buzz GTX 6,5 sekunder om at flytte sig fra 0 til 100 km/t.