Annonce:

Ferrari mangler folk – vil ansætte yderligere 250 nu

Nu har du chancen for at få din daglige gang blandt nogle af verdens mest ekslusive biler. Ferrari søger nemlig – temmeligt mange – folk.

Besøg vores annoncør:

Man skal ikke have meget benzin i blodet, før en stilling hos Ferrari er en drøm. Men nu er den drøm tættere på virkeligheden.

I hvert fald for de 250 nye ansigter, mærket i den kommende måneder vil lede efter. Ferrari har allerede 5.000 ansatte på fabrikken på og omkring fabrikken i Maranello.

De nye folk skal efter planen allerede trække i arbejdstøjet i løbet af første halvdel af 2024. Og de får nok at lave.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Det oplyser mærket i en pressemeddelse.

LÆS OGSÅ: Importøren: “Her er kravene for at blive Ferrari-mekaniker i Danmark”

Ferraris ordrebøger bugner allerede så meget, at der er helt booket på fabriksgulvet indtil 2026.

Men på chefgangene forventer man faktisk kun, at efterspørgslen stiger, når Ferrari i fjerde kvartal af 2025 løfter sløret for mærkets første elbil nogensinde.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Nogle af de nye folk skal formentlig med til Ferraris nye fabrik, som også skal ligge i Maranello. Her vil mærket fremover bygge el- og hybridbiler.

Meget apropos den type biler så fyldte hybrider for første gang nogensinde i mærkets historie mere, end biler med ren forbrændingsmotor gjorde.

Ferrari har dog ikke tænkt sig at skrotte fossilbilen eller for den sags skyld V12-motoren, som mærket på det nærmeste er uløseligt forbundet med.

Mere efter annoncerne:
Mere herunder:

Tilbage i maj fortalte Ferraris administerende direktør Benedetto Vigna, at man i Maranello stadig tror på forbrændingsmotoren. Samtidig mener Vigna, at syntetisk benzin kan blive det, der redder fossilbilen.

Alle Ferrari-ansatte opfordres i øvrigt til at købe aktier i Ferrari. Aktierne vil medarbejderne fra engang tidligt næste år kunne få til en fordelagtig pris. Og Ferrari vil endda klare hele administrations-arbejdet for de ansatte. Kvit og frit.

Der skal jo være lidt fordele, når arbejdsgiveren er verdens måske mest berømte bilmærke, ikke?

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler