For det 12. år i træk var Volkswagen danskernes mest foretrukne bilmærke. Nu rasler mærket ned i en ny undersøgelse. Faktisk klarer kun et mærke sig dårligere.
Utilfredsheden er stor blandt visse bilejere. I hvert fald ifølge en ny undersøgelse, som placerer nogle ellers populære mærker helt i bunden.
I en amerikansk undersøgelse er bilister blevet spurgt om, hvor tilfredse de er med deres biler. Og for flere af de helt store mærker er det skræmmende læsning.
Det skriver Top Gear.
LÆS OGSÅ: Politiet oplever mere køresyge efter et år med elbiler
Eksempelvis klarer Volkswagen, der i 12 år i træk var det mest solgte bilmærke herhjemme, sig næstdårligst ifølge bilisterne.
Faktisk må det tyske mærke kun se sig overgået af Nissans premiumdivision, Infiniti. Mens Volkswagen måtte nøjes med to ud af fem point i snit, vil 51 procent af de adspurgte ejere overraskende nok købe en bil af mærket igen.
Volkswagen-ejerne sendte også deres biler i bund i en anden kategori. Volkswagens modeller er nemlig de mindst underholdende biler at være bag rattet på.
Men det gik altså endnu værre for Infiniti. Med en score på 1 ud af 5 i snit klarede det japansk-amerikanske mærke sig absolut dårligst.
Kun 42 procent af de adspurgte Infiniti-ejere overvejer, om de igen skal købe en bil af mærket. Så går det straks bedre for det relativt nye bilmærke Rivian.
Egentlig gør Rivian rent bord med en score på 5 ud af 5 på tilfredshedsskalaen. Desuden overvejer hele 86 procent af Rivian-ejerne at købe sådan en bil igen.