Annonce:

Chevrolet har bygget sin sidste V8-motor med kompressor

Motoren blev bygget i midten af oktober – den skal nu tilbringe resten af livet i den allersidste Camaro ZL1.

Besøg vores annoncør:

LT4 dækker hos Chevrolet over en 6,2-liters kompressorfodret V8-motor. Eller sådan var det i hvert fald.

Lige ind til for et par dage siden, hvor den sidste af de enorme V8-motor blev bygget. Altså som i den sidste nogensinde til en Chevrolet Camaro. Den bil er nemlig også på vej ud.

Motoren lagde General Motors i første omgang i C7-generationen af Chevrolet Corvette i 2015, før den senere bevægede sig ned i Cadillac CTS-V.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Det skriver amerikanske Motortrend.

Men små ti er senere er det altså slut. Både for bil og motor. Camaro, som Chevy genoplivede i 2010, er nemlig også på vej ud.

Den sidste LT4-motor nogensinde blev bygget af den ansatte Billy Burke på General Motors Performance Build Center i Wixom, Michigan.

Om han nogensinde ser den sidste Camaro, motoren skal i, er uvist. Men amerikanerne har det med at være gode til fejre markante begivenheder. Så mon ikke.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

 

 

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler