Bygget på 30 dage: “One-off” Polestar fra NFS Heat

Polestar’en fra det nyeste Need For Speed findes i virkeligheden – et vildt projekt

Polestar 1 er Volvos seneste prestigeprojekt. Med hvad sker der, hvis nogle amerikanere får lov at lege med et eksemplar?

Svaret er kort. Så bygges den om til en hidsig-gul sag og ender som “helte-bilen” i det nyeste Need For Speed.

LÆS OGSÅ: ANMELDELSE – DET SYNES VI OM NFS HEAT

I artiklen her kigger vi lidt nærmere på den vilde svenske coupé.

View this post on Instagram

Hope you guys are ready! 😈

A post shared by Daniel Covarrubias (@killagram) on

Bilen er bygget i et samarbejde mellem spiludviklerne fra Electronic Arts, koncept-tegneren Khyzyl Saleem og bilbyggeren Daniel Covarrubius, fordi EA skulle bruge et nyt ansigt på fire hjul til Need For Speed Heat, der udkom 8.november.

Bilen blev vist frem på dette års SEMA Show i USA.

Gennem Need For Speed-seriens 25 år lange historie har mange biler været på coveret af de forskellige udgivelser. Men denne gang besluttede EA sig for, at ‘forsidebilen’ også skulle have et liv uden for den digitale tunerverden.

Bilen er først skabt digitalt af Khyzyl Saleem. Til Top Gear har han fortalt, at hans eneste inspiration var, at bilen skulle se “vild ud”. Vild er den da også blevet.

Som du nok kan se, har Khyzyl Saleem ikke holdt igen. Spoileren – eller rettere spoilerne (der er to styk) – er massive. Faktisk gigantiske og ret så dominerende. Og det på en bil der i forvejen er gul! Splitdesignet af vingen minder om det på den originale Pagani C12 Zonda.

Men da det kom til ‘den ægte vare’ har Daniel Covarrubius og hans hold stået med et hovedbrud eller ti. For ikke bare skulle bilen bygges på 30 dage, holdet havde intet andet end nogle computertegninger at gå ud fra. Ingen skabeloner, 3D-print – ingenting. Alt styling på bilen er altså bygget fra bunden og derefter tilpasset hybrid-svenskeren.

View this post on Instagram

Thoughts on this Polestar-1 @the_kyza @killagram

A post shared by Street Equipped™ (@streetequipped) on

Det inkluderer luftundervogn og samtlige kulfiberdele. Holdet bag havde lidt eller slet ingen idé om, hvorvidt de mange dele ville passe på bilen. Og hvis ikke om de kunne nå at få det hele tilpasset i tide.

View this post on Instagram

Fitting the rear fenders! 😈

A post shared by Daniel Covarrubias (@killagram) on

Så selvom det ikke ser sådan ud, så er alt på bilen faktisk ombygget efter intet andet end øjemål (og godt håndværk).

Men det hele lykkedes, og på de sociale medier er bilen blevet en stjerne på ingen tid. Men hvad ligger der så under bæstets kølerhjelm? Ingenting, faktisk. Det var der simpelthen ikke tid til. Bilen er fragtet til USA uden motor, og den firecylindrede hydbrid-benziner er ikke lagt mellem forhjulene igen.

 

Klik frem og tilbage på pilene