Reklame:

Bilmærke dropper slogan – kunderne hader det

De begyndte på kopier af Mercedes og BMW – og nu dropper BYD deres slogan. I hvert fald på nogle biler.

Det kinesiske bilmærke BYD tager nu konsekvensen af den feedback, man har fået fra sine første europæiske kunder.

De kunder bryder sig simpelthen ikke om det slogan, BYD benytter sig. BYD, der er en forkortelse for “Build Your Dreams”, bryder europæerne sig nemlig ikke om.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Derfor forsvinder sloganet nu fra bagsmækken på flere af mærkets modeller.

Det skriver AutoExpress.

LÆS OGSÅ: Har skrevet ny kontrakt – så meget får Lewis Hamilton for to år mere hos Mercedes

Den kinesiske producent, der kørte ind på det danske marked i  november sidste år med modellen Atto 3, og er ved udvide med modellerne Dolphin og Seal, siges at have truffet beslutningen, efter at flere nye kunder har vendt tomlerne ned af til det lange slogan.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Artiklen fortsætter her:

Andre peger ifølge det engelske medie på, at sloganet på uheldigvis minderne kunderne om BYD’s kinesiske oprindelse. Og det tager mærket altså nu konsekvensen af.

Tim Bryant, der er BYD’s European Customer Experience Manager, fortæller, at man har taget beslutningen efter kundernes ønske.

– Jeg er glad for at kunne fortælle, at vi har lyttet til vores kunder, og at vi takket være en hurtig håndtering i vores forsyningskæder, vil have modeller i Europa med mere diskret emblemer.

Reklameblok:


En bil forsvinder sloganet dog ikke fra. I billigbilen Dolphin er det nemlig trykt ind i selve bagklappen.


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?