Annonce:

Toyota lægger ikonisk modelnavn i graven

Hjemme i Japan står modellen for mindre end én procent af mærkets salg, og det er Toyota nu klar til at tage konsekvensen af.

Annonce:

Toyota Camry er fortid på hjemmemarkedet i Japan. Det skriver det japanske bilsite BestCar, som Nikkei Asia refererer. Mediet mener at vide, at det er sløje salgstal – Camryen udgør mindre end én procent af salget – der får Toyota til at tage beslutningen.

Ud af 600.000 nye Camryer kører bare 6.000 af dem rundt i Japan.

Foreløbig er der ingen meldinger om, at den japanske beslutning vil sprede sig til resten af verden. Altså kan Camry fortsat købes på danske plader. Men ifølge BestCar er der tale om en stakket frist.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

LÆS OGSÅ: 20-årig gik amok med ølflaske og blev sigtet for vanvidskørsel

Et facelift af den nuværende model, der kom til verden i 2018, mener BestCar er usandsynligt. Omvendt har Camry faktisk været en succes for Toyota. Alene japanerne har købt 1,3 millioner eksemplarer af bilen siden lanceringen i 1982.

På verdensplan er der solgt over 21 millioner Camryer. Flere år i træk har modellen været den bedst sælgende sedan i USA. Sidste år nåede man op på 20 år i streg.


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også