Mazda-toppen lover at holde liv i modellen. Men man er ikke helt sikker på hvordan.
Hvis vi siger verdens meste solgte roadster, burde du have fanget den. Og hvis ikke så taler vi selvfølgelig om den lille Mazda MX-5. Som i dag faktisk slet ikke er så lille endda.
LÆS OGSÅ: 300.000 bilister bruger den – nu lukker populær app
I hvert fald ikke set i forhold til den oprindelige model fra 1989. Og selvom MX-5 navnet snart kan fejre 35-års jubilæum, er der ingen udsigt til pensionen. Faktisk afviser Mazda nu helt, at det skulle ske.
For roadsteren får lov at køre videre. Det er blot et spørgsmål om hvordan. Snarere sagt på hvad. For karrosseriformen holder japanerne fast i. MX-5 bliver ingen SUV. Det lover Mazdas chef i Europa Martijn ten Brink.
Han er dog ikke sikker, på hvordan mærket helt bærer sig ad. Men én ting ligger dog fast.
– Inden 2030 vil MX-5 være blevet elektrificeret i en eller anden grad. Og lige for MX-5’erens vedkommende vil jeg mene, det er helt på sin plads, at den aldrig dør, siger han til Autocar.
Selv får Martijn ten Brink i interviewet nævnt, at han er meget spændt på, hvilken retning Mazda peger MX-5’eren i. I december blev det antydet, at den næste generation af MX-5 først er helt klar engang i 2026. Noget årstal kom Martijn ten Brink dog ikke ind på.