Annonce:

Koenigsegg dropper 3 cylindre – alle får 2.300 hestekræfter

Den mest spændende, tre-cylindrede motor i meget lang tid er lagt på is. Ifølge Koenigsegg er det lykkedes at overbevise lang de fleste bilister, om at de skal vælge en V8’er.

Annonce:

Koenigsegg bygger alligevel ikke et eneste eksemplar af den firesæders Gemera med tre-cylindret motor.

Det var ellers planen. Men ifølge Christian von Koenigsegg var der ganske enkelt for få kunder, der gad købe sådan en bil.

Det fortæller bilmærkets grundlægger i et interview med Top Gear Magazine Podcast.

– Der var så få, der ville have den trecylindrede, at det lykkedes os at overbevise næsten alle om at købe V8’eren, siger Christian von Koenigsegg.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

LÆS OGSÅ: Rusland taget i løgn – Zelensky har ikke købt en Bugatti

Det betyder dog ikke, at den tre-cylindrede motor er lagt helt i graven. For det kan være, at den gør comeback i en anden bil. Svenskerne har ikke skrottet tanken.

– Motoren er stadig interessant, og vi arbejder på den. I fremtiden vil vi måske lancere den i Gemera på en eller anden måde.

Ikke alle Gemera-kunder er dog lige pjattet med idéen om, at de alligevel ikke kan få en trecylindret bil.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:
Responsiv Iframe


En kunde i Sverige kræver 16 millioner svenske kroner i erstatning fra bilforhandleren, som han indgik en bindende, skriftlig aftale med. Bilforhandleren vil dog under ingen omstændigheder betale nogen erstatning, siger en advokat. Læs mere om det her.

Mens Koenigsegg på nuværende tidspunkt trækker den 3-cylindrede teknologi lidt i ørerne, er det omvendt en stor succes for Toyota. Eller det vil sige for eftermarkedet.

I Australien er en tuner kommet frem til, at den lille 3-cylindrede GR Yaris godt kan køre med 1.000 hestekræfter. Fabrikken synes ikke, der skal mere end 260 hestekræfter til. Læs mere om det her.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Annonce:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også