Volkswagen Golf Mk 7 er på vej af samlebåndet – men tunere som HGP er ikke færdige med den tyske hatchback endnu
Langt fra faktisk. De tyske tunere fra HGP-Turbo mener, at der stadig er en masse liv i den udgående platform. Ved at skrue på flere komponenter i den to-liters turbo-motor og forkæle den med et firere åndende udstødningssystem, er resultatet da også imponerende.
Fabriksbilen har 310 hestekræfter og 400 newtonmeter. HGP tilføjer yderligere 170 hestekræfter og 215 newtonmeter i den firehjulstrukne bisse med det syvtrins DSG-gear.
Så lander vi på 480 hestekræfter og 615 newtonmeter ved 4.500 omdrejninger – langt mere end selv den kommende Golf R Mk.8 kan drømme om.
Tuneren fra Ohmden hævder, at det får Golf’en til at spurte fra 0 til 100 km/t på sølle 3.2 sekunder. Tæt på halvtandet sekund hurtigere end fabriksbilen. Desuden vil HGP gerne fjerne den tophastigheds-begrænsningen, bilen møder ved 270 km/t.
Det lyder dyrt, men med en pris på 9.900 euro er en opgradering af den kaliber set dyrere.
Mangler du dæk og fælge til bilen? Klik her og se vilde tilbud!