Ejeren har noget, naboen helt sikker ikke kører rundt i. Til gengæld koster et aircon-service det samme som en ny familiebil med dansk afgift.
Aston Martin byggede kun 11 prototyper, og det var aldrig meningen, at nogen af dem skulle indregistreres. Men en kunde uden pengeproblemer fik alligevel den første af i alt prototyper af den gudesmukke One-77 gjort lovlig.
Med stelnummeret 10711 bryder bilen faktisk lidt med Aston Martins egen påstand, om at der kun findes 77 One-77. For den gadegodkendte prototype er teknisk set nummer 78. Når det så er sagt, har ejeren virkelig betalt for den fornøjelse.
Ikke bare for at få bilen godkendt. Nej, i det hele taget for at holde den kørende. Det vildeste eksempel på en regning har dog ikke noget med den potente 7,3-liters Cosworth-udviklede V12-motor at gøre.
Nej, ejeren betalte svimlende 45.000 dollars svarende til 311.000 kr. for at få Aston Martin til at fikse en lækage på bilens aircondition. På det tidspunkt havde bilen kørt små 40.000 kilometer. Langt de fleste som prøveklud for Aston Martins ingeniører.