Fedeste rustvogn nogensinde – her foregår den sidste rejse i en BMW M5

Og ikke bare en M5. Nej, den med V10-motor og 507 hestekræfter.

Vi skal allesammen dø. Men har du tænkt over, hvordan din sidste rejse skal foregå? Hvad med bagi en ombygget BMW E61 M5. Ja, du ved – den med 5-liters V10-motor og 507 hestekræfter.

Besøg vores annoncør:Monster Trucks

Det er faktisk mulighed for. Men det kræver, at du falder død om i Grækenlands hovedstad Athen. Her er den kraftigt ombygget BMW 5-serie nemlig spottet. Og bortset fra den store pukkel, der skal til for at rumme afdøde, ligner den efterhånden gamle M5’er faktisk sig selv.

LÆS OGSÅ: Bedemænd mødes af fuckfingre i trafikken

Det vil sige firedobbelte afgangsrør, 19″ M-fælge, luftindtag i forskærmene og så selvfølgelig de bredere skærme i forhold til den almindelige 5-serie af E6x-generationen. I top-5’eren lå der dengang i 00’erne en 5-liters V10-motor som trak på baghjulene.

Reklameblok:



Bilen kunne både fås som sedan og stationcar og med seks manuelle gear. Men det hørte til sjældenhederne, at kunderne rent tilvalgte de tre pedaler. Så var det straks mere smart med den semiautomatiske SMG-løsning. Altså dengang. For siden har mange E60 og E61 M5-ejere betalt store summer for at få den tredje pedal igen.

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over otte år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk