Det er faktisk muligt at lave en stilsikker og pรฆn elbil, der samtidig er en sparsommelig sag, nรฅr det kommer til strรธmforbrug, siger Cadillacs vicedirektรธr.
Det kan godt lade sig gรธre at bygge en elbil, der ser bรฅde godt ud og bruger forholdsvis lidt strรธm. I hvert fald behรธver elbiler ikke vรฆre kedelige.
I hvert fald ikke hvis man spรธrger Cadillacs vicedirektรธr Michael Simcoe. I et interview med CarsGuide forklarer han, at det er helt forkert, at en elbil skal vรฆre en firkant pรฅ hjul.
– Enhver, der fortรฆller dig, at en รธkonomisk elbil er nรธdt til at vรฆre en firkant pรฅ hjul, tager fejl. Det er muligt at lave meget รธkonomiske (el,red.) biler, der samtidig ser godt ud.
Faktisk tror Simcoe, at bilmรฆrkerne og deres designere allerede inden for de kommende รฅr vil tegne og bygge elbiler, der har en ‘bredere appel’.
LรS OGSร : Disse nye biler er der nรฆsten ingen som gider i Danmark
Cadillacs seneste bud pรฅ en elbil Optiq ligner da heller ikke noget, eksempelvis Tesla ville bygge en ny Model Y pรฅ.
Bilen, altsรฅ Cadillacen, har langt flere former end den ultra minimalistiske Tesla. Faktisk ligner Optiq en ‘almindelig’ bil. Og det er, hvad Michael Simcoe mener flere bilmรฆrker er pรฅ vej henimod, nรฅr det kommer til elbiler.
Nรฅr det sรฅ er sagt, er Tesla ikke lige sรฅdan et mรฆrke, der gรฅr i glemmebogen. Trods et slรธjt regnskab er mรฆrkets aktie stadig blandt elbilmรฆrkernes mest vรฆrdifulde. Pรฅ den anden side sรฆlger Tesla langt fra biler i tempo, der ligner det fra rekordรฅret 2023.
Faktisk kan bilmรฆrkets lagerbeholdning, der binder op mod 20 milliarder kroner i elbiler, nu ses fra rummet. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!