Reklame:

Direktør: “Kinesiske bilmærker bør gå sammen om at ødelægge de gamle bilmærker”

Hos mærket, der sidste år kom til Danmark, mener grundlæggeren, at kineserne skal lede bilindustrien. Det er dog ikke alle, der er med på BYD’s forslag.

BYD kom til Danmark sidste år. Og nu vil mærkets grundlægger ødelægge bilindustriens ‘gamle’ legender, på sådan en måde at kineserne bliver bilindustriens ledende faktor.

Det fortalte BYD’s grundlægger og bestyrelsesformand Wang Chuanfu for nylig på en konference i forbindelse med at mærket fejrede, at man havde produceret 5 millioner såkaldte NEV-biler. Læs mere her.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

BYD-grundlæggeren brugte sin taletid på at fortælle, hvordan de 12 største, kinesiske bilmærker bør danne fælles front mod konkurrenterne udefra.

De kinesiske bilmærker bør lægge deres individuelle ambitioner til side for i stedet at ‘ødelægge bilindustriens gamle legender’ og derigennem skabe nye bilmærker i verdensklasse.

LÆS OGSÅ: Alt for mange danske bilister snydes af ‘ny’ p-regel

– Det kinesiske folk har brug for at se et kinesisk bilmærke blive til noget globalt, lød det fra Wang Chuanfu.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Artiklen fortsætter her:

Ifølge Reuters møder BYD-formandens forslag ikke ubetinget opbakning blandt de øvrige kinesiske bilmærker. Mens Nio-chefen William Li mener, der er noget at lære af BYD’s succes, vil en koncern som Great Wall Motors hellere have konkurrence end samarbejde.

Det fortæller mærkets direktør til mediet Auto Business Review.


Reklameblok:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?