“VTEC” YO! Motorfejl ved 10.000 omdrejninger i diesel-BMW

Normalt snupper en diesel-drevet BMW 3 Serie maksimalt 5.000 omdrejninger – normalt

Ikke denne her. Som en anden Honda med VTEC snurrer dieselhakkeren helt til 10.000 omdrejninger.

Altså før den går begrænseren.

LÆS OGSÅ: Nu indføres permanent fartkontrol på Storebæltsbroen

Gid det var sådan.

Og ikke den motorfejl, det i virkelighedens verden viser sig at være, da Darkside Development-Bimmeren er en tur på racerbane.

Men så har vi da en idé om, hvordan en sekscylindrede rækkesekser ville lyde med VTEC og diesel som brændstof

Specifikationerne på motoren

M57D30TU2 aluminiumsblok
Stock Pistons with 1.5mm Valve Reliefs, Lowered Compression, Enlarged Oil Entry and Balanced to 0.2g
Gold Piston Coating
ARP Mains Studs
ARP Rod Bolts
Darkside Ported Head
Darkside Head Stud Kit
Darkside Upgraded Valve Springs
Performance / Race Camshafts
Darkside GTD2872VR Ball Bearing Turbo
Darkside Custom Exhaust
Universal Front Mount Intercooler (FMIC) with 63mm (2.5″) Inlet / Outlet
Custom 57mm Alloy Pipework and Red Darkside Silicones
EGR and EGR Cooler Delete Kit
Swirl Flap Delete Kit
Custom Full Height Alloy Radiator
Pierburg CWA400 Electric Waterpump
TinyCWA Controller
Vibra Technics Engine Mounts
R90 CP3 Fuel Pump
13 Row Fuel Cooler
RockOil Carbon 10w50 Oil
13 Row Oil Cooler
Darkside Custom Remap

Klik frem og tilbage på pilene