Annonce:

Volkswagens bedst sælgende vare er en færdigret

Volkswagen sælger biler, men i virkeligheden er deres currywurst lang mere populær. Nu findes pølsen, der om året sælges mere end 8 millioner af, som færdigret.

Volkswagens currywurst, der er mærkets bedstsælgende vare overhovedet, lanceres nu som en færdigret der bare skal smides i mirkobølgeovnen.

I 2024 alene solgte Volkswagen samlet set 5,2 millioner biler. Men det blev til hele 8,5 millioner pølser.

Og så har vi ikke engang talt de pølser, som VW sælger til sine egne ansatte i kantiner rundt omkring i Tyskland, med.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Sammenlignet med hele koncernens bilsalg, altså når datterselskaber som Audi og Lamborghini tælles med, halter pølsen dog stadig bagefter. Her nåede det samlede salg op på 9,03 millioner biler.

Men hvor bilsalget samlet set er på vej ned, forsætter tyskernes appetit på på VW-pølserne.

Den nye satsning på en mikrobølgeovns-klar udgave skal give salget af VW’s egne kødprodukter et yderligere skub.

Fra kantinemad til kultspise

Currywursten fra Wolfsburg-fabrikken har en lang historie. Den blev produceret første gang i 1973. Det skete i slagterforretningen på Volkswagen Service Factory.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Oprindeligt var den kun tiltænkt medarbejderne, fordi den kun kunne fås i mærkets egne kantiner. Men rygtet om pølsens kvalitet spredte sig hurtigt.

Snart fandt VW-karrywursten vej til andre kantiner. Senere kom den også på hylderne i supermarkeder. Den har opnået en form for kultstatus.

Konkurrerende producenter som Meica har tilbudt lignende færdigretter. Meica lancerede sin version til mikrobølgeovnen allerede i 2001. Den var skåret i skiver og kom med karrypulver og ketchup.

Artiklen fortsætter efter videoen:

Andre producenter fulgte efter med lignende koncepter. VW’s version adskiller sig dog på et par punkter.

Den nye færdiglavede VW-pølse er designet til nem tilberedning. Den skal blot varmes op. Det gør den til et bekvemt måltid.

I første omgang bliver distributionen begrænset. Den vil være tilgængelig hos Edeka og Netto (ikke at forveksle med det dansk-ejede Netto der også er i Tyskland, red.).

Mere efter annoncen:

Volkswagen har dog større ambitioner. Målet er at opnå landsdækkende distribution i Tyskland. Det vil gøre pølsen tilgængelig for et endnu bredere publikum.

Et særligt kendetegn ved Wolfsburgs nye færdigpølse er fraværet af løst karrypulver. Dietmar Schulz er leder af Volkswagens slagterforretning. Han forklarer, at det er et bevidst valg.

Mere efter disse links:

– Der er allerede nok karry i den. Der er ikke behov for mere krydderi.

Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]

Læs flere artikler efter annoncerne:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 11 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til [email protected]
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Få gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populære artikler

Læs også