Volkswagen leder efter en mรฅde, hvorpรฅ bรฅde kvaliteten og bรฆredygtigheden i mรฆrkets kabiner og interiรธrdesign kan lรธftes. Billig plastik det vรฆre slut med.
Dagene, hvor Volkswagen brugte billigt plastik i kabiner, er snart forbi. I hvert fald lover Volkswagen nu at afskaffe materialet.
I stedet vil bilmรฆrket gรฅ efter at sammensรฆtte interiรธr af ‘materialer af hรธjere kvalitet’, som samtidigt er mere bรฆredygtigt.
Det fortรฆller Volkswagens forholdsvis nye mand pรฅ chefdesignerposten Andreas Mindt i et interview med Top Gear.
– Nรฅr du รฅbner dรธren i en Volkswagen, skal det vรฆre enkelt og brugbart og ikke dekoreret helt overdrevet.
– Sรฅdan skal det ogsรฅ vรฆre, nรฅr du bruger bilen; den er beregnet til at arbejde sammen med dig og ikke gรธre tingene mere komplicerede. Der vil vรฆre hint fra fortidens modeller. For eksempel vil vi have visse mรธnstre, specifikt for GTI-modeller, siger Andreas Mindt om beslutningen.
LรS OGSร : Derfor skal danskerne mรฅske betale 23 kr. for รฉn liter benzin
Men at Volkswagen kigger tilbage, nรฅr det kommer til interiรธrdesign, er ikke det eneste, der sker i Wolfsburg.
For selvom bilmรฆrket lige nu skylder svimlende mange milliarder af kroner, er det ikke noget, kunderne kommer til at mรฆrke. I hvert fald ikke pรฅ kvaliteten i kabinen, mener Mindt.
Chefdesigneren lover ligefrem, at Volkswagen vil skille sig af med brugen af billige plastikmaterialer og i stedet bruge materialer af hรธjere kvalitet. Og det selvom det hele skal hรฆnge bรฆredygtigt sammen.
– Et eksempel er dรธrsiderne. I stedet for at de bestรฅr af tre separate dele, vil vi prรธve at bygge det hele sammen ud af รฉt stykke. Det gรธr ogsรฅ processen mere bรฆredygtig.
Mens Volkswagen forsรธger at skille sig af med materialer, sagde BMW allerede for flere รฅr siden, at bilisterne burde kรธbe fรฆrre biler. Eller i hvert fald beholde deres nuvรฆrende biler bare en smule lรฆngere. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!