Jonas Overgaards første store projekt var den her Honda CRX Del Sol, som kom på andenpladsen til DFB 2004. Her får du en gensyn med den fede japser.
NB: Halløj! Artiklen, du nu skal til at læse, har vi fundet hos vores venner på Bil Magasinet, der råder over Vmax-arkivet. Go’ læselyst!
Det er aldrig sjovt at blive nummer to. Men ejeren af denne specielle Honda var alligevel lykkelig for sin andenplads til dette års DFB.
Selvfølgelig fordi konkurrenterne var topgejlede og gav hinanden absolut kamp til stregen. Ikke bare de topplacerede deltagere, men også resten af feltet. Alle havde arbejdet hårdt op til fredagens indskrivning, og mange havde slet ikke sovet ugen inden.
Men Jonas Overgård overvandt trætheden, og rullede ind på pladsen med sin nybyggede Honda CRX med det specielle Del Sol targa-tag.
ET 11-TAL FOR FINISH
Bilen blev indkøbt fra Tyskland. Det er nemlig her, at den todørs Del Sol-version er populær. Oprindeligt var bilen sort med små kedelige stålfælge, men det skulle Jonas snart få lavet om på. Bilen røg ind på værkstedet og blev strippet totalt.
Spartelmassen var i lang tid hans bedste ven. Sideskørterne, hullerne til fjernlyset, nummerplade- og tågelygtehullerne, sprinklerdyserne, dørhåndtagene, hullet til antennen, sideblinkene og meget mere blev spartlet helt væk. Det holdt hårdt, men resultatet er da også til et 11-tal – ligesom resten af bilens finish.
Det samme er sammenhængen mellem de valgte stylingsdele. Amerikanske Erebuni har leveret for- og bagkofanger, sideskørter og hækspoiler.
Det er et stylingskit med et råt udseende. Se f.eks. hækspoileren. Men det passer alligevel super godt til bilens coupé-agtige linier. Hækspoileren giver endda den flade bagende et mere harmonisk udseende.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre