Annonce:

Underspillet muskelbøf: Hennesseys Charger Hellcat har 1.012 hk

Egentlig var det jo blot et spørgsmål om tid. Og nu er det her – kittet med 1.000 hestekræfter til Dodge Charger Hellcat.

Men det er ikke skruet sammen af fabrikken selv. Men derimod af de bindegale tunerhoveder hos Hennessey. HPE1000 kalder de ombygningen. Her kommer de bredere Hellcat-skærme virkelig til deres ret, skulle vi mene.

Ikke fordi de originale 717 hestekræfter og 880 newtonmeter er nogen snegl på vej – langt fra faktisk. Den går trods alt fra 0-100 km/t på bare 3,8 sekunder. Men mere vil selvfølgelig altid have mere.

LÆS OGSÅ: Her kører Hollywood-bilerne hen for at dø

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Og mere har Chargeren i den grad fået. Den 6.2-liters HEMI-V8 har fået selvskab af en ny 2,6-liters kompressor, mens man for en god ordens skyld også har modificeret alt fra motorstyring til indsprøjtningssystemet.

Alt i alt lander den voldsomme ombygning på et sted, hvor Hellcat’en skyder 1.012 hestekræfter og 1.313 newtonmeter i asfalten.

Det bringer 0-100 km/t-tiden ned med et sekund i forhold til fabriksbilen. Helvedskatten fra Hennessey er i øvrigt lige under de magiske 10 sekunder om at spurte en quarter mile.

De berømte 402 meter lige ud er overstået på bare 9.9 sekunder.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.

Artiklen fortsætter efter videoen:

Mere efter annoncen:

Mere efter disse links:

 

Mere efter annoncen:

Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]

Læs flere artikler efter annoncerne:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 11 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til [email protected]
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Få gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populære artikler

Læs også