Annonce

Tysk bilmærke genopstår efter 6 måneder efter konkurs

Det tyske superbil-mærke Isdera, der gik konkurs i april, er nu genopstået. En kinesisk ejer har overtaget mærket og har allerede afsløret den første, nye model.

Det tyske superbil-mærke Isdera genopstår nu af sin egen aske efter en konkurs tilbage i april måned.

Rettighederne til det historiske mærke er blevet købt af et kinesisk firma. Og her har man tænkt hurtigt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

For Isdera er allerede klar med det første bud på en konceptbil.

Mærket, der blev grundlagt af en tidligere Porsche-ingeniør, blev i 80’erne og 90’erne kendt for sine dristige og unikke sportsvogne med Mercedes-motorer.

Den mest berømte er konceptbilen Commendatore 112i, som desværre aldrig nåede nogen form for samlebånd.

Kinesisk ejer lynudvikler ‘ny’ bil

Efter flere år med usikkerhed måtte Isdera som sagt kaste håndklædet i ringen og – som Boosted også kunne fortælle – erklære sig konkurs i foråret.

Artiklen fortsætter efter annoncen

På det tidspunkt havde mærket ellers eksisteret i 42 år. Men nu har mærket altså fået nyt liv under en anden, kinesisk ledelse.

Det er firmaet Xinghui Automotive Technology, der har købt rettighederne. Og de har ikke spildt tiden. Allerede i juni blev en helt ny model, L’Aquila, afsløret.

Den nye model bygger videre på designet fra elbilen Commendatore GT, som Isdera viste frem i 2018.

Mystik om en – måske – ny motor

Mere efter videoen

Der er dog stor mystik om den nye bil.

Indtil videre har de nye ejere ikke afsløret nogen detaljer om bilens specifikationer. Det er derfor uvist, om L’Aquila er en elbil, eller om den vil blive udstyret med en benzinmotor.

Den tyske del af det oprindelige firma, Isdera AG, fortsætter med at eksistere. De ansatte skal dog udelukkende fokusere på ingeniør- og designrådgivning.

Hvilken vej det “nye” Isdera vil tage under kinesisk ejerskab, er der fortsat stor usikkerhed om.

Som Boosted kunne fortælle tilbage i april, da konkursen ramte, var det netop manglen på en klar retning og finansiering, der i sidste ende tog livet af det legendariske mærke.

Nu ser det ud til, at der i det mindste er kommet styr på den finansielle del.

Mere efter annoncerne
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og har skrevet professionelt om biler i over 11 år. Har du en god idé til en artikel? Så skriv til [email protected]
Responsiv Iframe
Annonce

Nyeste artikler

Annonce

Motorsport

Annonce

Populære

Nyheder til dig

Annonce

Få gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populære artikler

Læs også