Tuner finder 900 hestekræfter i verdens vildeste gade-BMW


BMW M5 CS er i forvejen den mest potente gadebil, mærket fra München har produceret.  

BMW M5 CS er blevet til G5M CS Hurricane RR. I hvert fald for dem som ikke kan nøjes. Altså med de 635 hestekræfter som CS’eren er udstyret med fabrikken. Det har tuneren G-Power sørget for.

LÆS OGSÅ: Mercedes “Sådan beholder vi V8-motoren efter 2030”

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




M5 CS er i forvejen den meste potente gadebil, BMW nogensinde har haft på programmet. Men mere vil selvfølgelig altid have mere. Så de 635 hestekræfter og 750 Nm er blevet til svimlende 900 hestekræfter og 1.050 Nm.

Hæver topfarten
De ekstra hestekræfter har G-Power fundet ved at opgradere stemplerne i den 4,4-liters biturbo-V8’er. Nye plejlstænger er det også blevet til. Ligesom turboerne er større. Traditionen tro har tuneren også fået V8’eren til at lyde af mere med et nyt udstødningssystem.

Men det er ikke alt. De mange opgraderinger, som vi ikke har plads til at opliste her, betyder også, at tophastigheden er hævet. Den potente tysker går således først i begrænseren, når speedometeret viser 333 km/t.

Mindre kan også gøre det
Hvis 900 hestekræfter er lige voldsomt nok, har G-Power også mindre hidsige muligheder på programmet. Mindst er vanviddet i opgraderingen til 700 hestekræfter. Som også er den billigste mulighed… sagde ingen nogensinde. Men sådan forholder det sig.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Skal det være lidt vildere, er 740 næste trin. Så følger 780 hestekræfter før 820 hestekræfter kan blive til samtlige 900 hypper. Når det så er sagt, må vi ikke glemme alt ekstraudstyret.

Såsom 21″ fælge, kulfiber-spoiler og kølerhjelmen i kulfiber. Herfra er det små med detaljer, men skidt med det – den bil ser brutal ud!.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen

NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk