Tuner finder 822 hestekræfter i meget orange Porsche 911

Hvad er den perfekte bil til lidt Halloween-løjer? En tunet Porsche 911 Turbo S.


Med sit firehjulstræk og 650 hestekræfter kan fabriksbilen skræmme livet af de fleste. Manharts bud på en Porsche 911 Turbo S får de sidste til at ryste i bukserne.

LÆS OGSÅ: Her forsvinder fotofælder – “Russerne bruger dem som droner”

Den tyske tuner har hævet antallet af hestekræfter til vanvittige 833 hestekræfter og 965 Nm. For at nå dertil har Manhart ofret nye turboladere, en større intercooler, anden motorstyring og nye downpipes i rustfrit stål på den 3,8-liters boksermotor.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Fra 0 til 100 km/t på 2,7 sek… i fabriksbilen
Hvor hurtig bilen bliver af den omgang, siger Manhart desværre ikke noget om. Endnu. Men vi kan roligt regne med, at den tunede udgave kører i cirkler om fabriksbilen. Og den er altså ikke langsom.

Langt fra faktisk. En ‘almindelig’ 911 Turbo S skal bruge bare 2,7 sekunder på at nå fra 0 til 100 km/t, og den taber ikke pusten, før speedometeret viser 330 km/t. Af samme grund har Manhart set sig nødsaget til at forstærke det syvtrins dobbeltkoblingsgear.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


På den måde flår motoren ikke bilen fra hinanden. For at holde bilen på vejen har Manhart desuden udstyret undervognen med H&R-fjedre som kapper 30 millimeter af frihøjden.

22″ er INTET problem
Udover det kan du selvfølgelig få alt den kulfiber, du overhovedet kan placere på en Porsche 911. Og mere til hvis vi ikke tager meget fejl.

Hjulene er du nødt til at tage med. De måler 21″ på forakslen. Men bagskærmene uden problemer kan sluge en 22″-montering.

Og er du virkelig til den orange farve, har Manhart gode nyheder. For sætter du de rigtige krydser på ekstraudstyrs-listen, syr tunerens interiør-folk dig en næsten lige så orange kabine.

Prisen? Ja, den er Manhart ikke klar med. Men som det er med den slags, skal du ikke regne med at få smidt noget som helst i nakken. Og så er der jo lige det faktum, at basisbilen begynder ved 826.000 kr. Altså uden afgifter.

Reklame:

Artikler og reklamelinks:
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk