Ordet “shooting brake ” i en bil-mæssig sammenhæng har eksisteret næsten lige så længe som bilen selv.
LÆS OGSÅ: VILD AUDI S8 “ABT” KLARER 320 PÅ TOPPEN
Volkswagen havde eksempelvis fat i den specielle udformningen i slut-firserne, da man i Wolfsburg slog stregerne til VW Corrado. For hvad måske kun ganske få ved, så blev der ved siden af 16v, G60 og VR6-varianterne af den tredørs coupé også udformet en shooting brake.
Bilen blev ikke kun udformet på tegnebrættet, den blev også produceret. Ganske vist kun i to eksemplarer, men produceret blev den.
Det var det tyske firma Marold Automobili, der fik idéen til, hvad der skulle blive Magnum Sport Kombi. I den specielle Corrado lagde VW en firecylindret, G-ladet 1.8-liters motor med 158 hestekræfter.
LÆS OGSÅ: EMBLEM-QUIZ – KAN DU FÅ 10 RIGTIGE?
Egentlig var det meningen, at Magnum Sport Kombi skulle fremstilles i en begrænset produktionsperiode. Noget, som dog aldrig skete. I stedet blev det kun til de to prototyper, Marold Automobili udtænkte.
Heldigvis røg de to biler ikke på museum, så snart de var samlet færdig. I stedet er begge to her 26 år efter produktionsåret dukket op hos en forhandler i New York.
Sølle 13.429 kilometer siger speedometeret, at den ene bil har tilbagelagt. Den anden med BBS-look-fælge endnu mindre med beskedne 8.000 kilometer på tælleren.
KLIK OG SE FLERE BILLEDER AF DET ULTRASJÆLDNE KØRETØJ I GALLEREIT HERUNDER