Annonce:

TEST: Audi Q8 med kabel og 462 hk

Q8 føles som en selvstændig model
Sving den op, og bemærk de rammeløse ruder. En fin detalje vi ikke normalt ser på SUV’er. Sæt dig ind bag rattet og bemærk, hvordan interiøret er markant anderledes end i Q7. Fordi Q8 er en nyere bil, har den fået det meste af interiøret og sine skærme fra topmodellen A8.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Kort fortalt er der tre skærme, du kan lege med: Virtual Cockpit er skærmen, der udgør instrumenterne bag rattet. Den kan du skræddersy til at vise de ting, du mest har brug for. I midterkonsollen øverst sidder en 10,1” skærm, hvorfra du styrer infotainment systemet, og lige under den sidder en 8,6” skærm, der blandt andet bruges til klimaanlæg og skriveplade.

De store skærme i Q8 virker godt
Grafikken på skærmene virker skarp og lækker, og systemerne er intuitive at bruge. Alligevel kan det være svært at styre under kørslen, da du ikke længere kan “føle” dig frem til knapperne.

Bagsædet er et af de helt store plusser ved Audi Q8. Her er overdådig plads til både krop og ben. Og det er ikke engang, fordi det er gået ud over pladsen i bagagerummet. Her er nemlig 605 liter med sæderne oppe.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Testbilen er en 50 TDI (og hvem er det lige hos Audi, der har fundet på den nye navneleg med modelkoderne? De er umulige at forstå! – men her er forklaringen), som pt. er den eneste variant på den danske prisliste. Senere vil flere dog følge trop. 50 TDI-betegnelsen dækker over en V6-turbodiesel med 286 hk, og det er mere end rigeligt til at sparke liv i Q8.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre


Annonce:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler