Slug den: Fremtidens Subaru får centerboxer og baghjulstræk


Subaru er et buzzword lige nu. Faktisk er den japanske bilproducent så populær, at man ikke kan følge med efterspørgslen i USA. Det bekendtgjorde fabrikken allerede i november 2015, hvor det legendariske mærke også satte international salgsrekord. Det nye år stopper dog ikke japanerne. Faktisk sker der noget endnu vildere end salgsrekorder i 2016 – Subaru får centermotor.

boosted_nytbanner

Herhjemme forbinder de fleste nok ordet “Subaru” med rallysporten samt en vis blå bemaling med gule detaljer, der har haft enorm succes i mesterskaber som WRC. Men hvad endnu flere forbinder mærket med, er den særlige boxer-motor. Det faktum ændres der ikke ved. Men den flade boxer flyttes fra en placering mellem forhjulene til midt i bilen.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



Det alternative træk kommer angiveligt efter, at det amerikanske forhandlernet har efterspurgt “en ekstraordinær model”. Kilder tæt på fabrikken fortæller, at der i øjeblikket er planer om en hybridløsning, der baseres på en drivlinje med baghjulstræk, en 1.6-liters turbodrevet boxermotor  og fire elektriskemotorer.

Sigter efter Honda NSX
Bilsitet Car and Driver forventer, at den nærmeste konkurrent til den nye Subaru bliver Hondas lige så nye NSX, og at hestekræfterne som minimum vil ligge i lejet omkring 330 styk.

Billederne herunder viser Subaru Viziv GT Vision fra 2014. En biltype den nye motorkonstruktion meget vel kunne ende i

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:



 

 

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk